Member Group Petra Posted August 1, 2019 Member Group Share Posted August 1, 2019 IJtje Claes, gehuwd geweest met Karsten Jansz, hertrouwde in 1630 met Heijndrick Bienties. Bij de ondertrouw werd aangetekend dat zij op 10 okt. 1630 de weeskamer had voldaan wegens haar voorkinderen. Mijn vraag: is dat weeskamer überhaupt nog te vinden, is dat digitaal te vinden, en zo nee, is er iemand die dat voor me kan nazien? Ikzelf kom geheid niet meer op het Amsterdams archief... Bij voorbaat mijn dank. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Framegote Posted August 1, 2019 Member Group Share Posted August 1, 2019 Er is wel het een en ander van de weeskamer te vinden... Please login or register to see this link. is een link naar het begraafregister van de weeskamer, maar als je zoekt in die registers op "weeskamer" zul je ongetwijfeld iets vinden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Petra Posted August 3, 2019 Author Member Group Share Posted August 3, 2019 Dank je wel Frank, ik heb al even gekeken maar krijg de indruk dat ik dan ALLE overlijdensboeken moet nalopen, voor zover aanwezig?? Geen centrale administratie van wezen? Ik kijk er nog beter naar, alleen niet nu. Krijg straks een logé. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts