Member Group Peter Posted June 10, 2019 Member Group Share Posted June 10, 2019 Ben op zoek naar de geboorte, overlijden en huwelijksdata van het echtpaar Bernhard Teppe en Ida Paschedach (Paschedag) Tijdens het huwelijk van hun dochter Gertrud Teppe op 26-05-1943 te Amsterdam woonde beiden te Dusseldorf, Bernard was toen van beroep Koopman. Gertrud wordt geboren op 01-02-1905 te Heerdt, Duitsland, haar overlijden is mogelijk op 22-03-1971. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Jan Clavaux Posted June 10, 2019 Member Group Share Posted June 10, 2019 (edited) Mogelijk wel bekend, maar niettemin interessant. Volgens haar (tweede) Amsterdamse paspoort (kort vóór haar huwelijk) had Gertrud een dochter Elza Adriana (de Kok?), geboren Please login or register to see this link. Haar huwelijk zou geweest zijn met Adrianus van Wijk, als ik MyHeritage mag geloven (daar staat een verkeerd huwelijksjaar) Gertrud Teppe en Steven de Kok, gehuwd te Düsseldorf, vragen in Den Haag echtscheiding aan op 14-2-1930 Steven de Kok, stoker en machinist ter koopvaardij, geboren te Dordrecht, was al eerder gehuwd en gescheiden geweest. Misschien ook wel bekend: in 1942 is Gertrud enige tijd in Duitsland tewerkgesteld geweest als kokkin: Please login or register to see this link. Edited August 13, 2019 by sadminF Gegevens verwijderd vanwege de AVG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Peter Posted June 10, 2019 Author Member Group Share Posted June 10, 2019 (edited) Zij is 2x gehuwd geweest met Adrianus Huwelijk: 12-10-1934 te Dusseldorf Scheiding: 23-06-1941 te Den Haag Huwelijk: 26-05-1943 te Amsterdam Eerste huwelijk en scheiding met Steven de Kok zijn ook bekend bij mij, evenals zijn 2 andere huwelijken (3 in totaal) Edited June 10, 2019 by Peter toevoeging Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Jan Clavaux Posted June 10, 2019 Member Group Share Posted June 10, 2019 (edited) (Deze? ) Bernhard Teppe, Handelsvertreter, woonde in 1955 nog in de Benderstrasse 150 in Düsseldorf. Please login or register to see this link. Meer recente informatie over hem is er kennelijk online niet te vinden. Het lijkt mij het beste, om in Düsseldorf zijn overlijdensakte op te vragen. Edited June 10, 2019 by Jan Clavaux Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beheerder sadminF Posted August 13, 2019 Beheerder Share Posted August 13, 2019 Beste Jan en Peter, De recente geboorte gegevens heb ik moeten verwijderen. Helaas is Please login or register to see this link. geen vriend van onze hobby. Mag ik jullie verzoeken er rekening mee te houden en eventuele recente vondsten via PM te communiceren? Alvast bedankt en succes met de zoektocht. Met een genealogische groet, sadminF - beheerder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts