Jump to content

BORGSTEDE of BORGSTEEDE in kamp Amersfoort

Enno Borgsteede

Recommended Posts

• Member Group
Enno Borgsteede

Op de site van de Arolsen Archives vond ik 3 neven die met de achternaam BORGSTEDE in kamp Vught zijn geregistreerd. Ze kwamen alle 3 uit Amsterdam, en zijn volgens de informatie op de site allemaal ook in kamp Amersfoort geweest. Ik heb alleen geen idee wanneer ze daar kwamen, omdat ik alleen de inschrijvingsdata van Vught op de gevangenenkaarten kan zien.

Daarom de vraag of iemand weet hoe ik aan de gegevens van Amersfoort kan komen. Ik heb die vraag ook op de site gesteld, en bij kamp Amersfoort zelf, en vermoed na verder zoeken dat ik misschien bij het NIOD moet zijn. Klopt dat? Is er iemand die voor mij bij het NIOD wil kijken?

De site van de Arolsen Archives is

Please login or register to see this link.

• Member Group

Enno,

In mijn herinnering van jaren geleden ligt het archief kamp Amersfoort bij het rode kruis.

Er kan van alles veranderd zijn en als ik google met archief kamp amersfoort komen er heel wat links naar voren.

Zoals deze:

En nog veel meer, en kom ik onder andere ook uit bij de website van kamp Amersfoort die heeft

.

Vind het nogal een epistel om in te vullen, maar misschien kan je ze eerst mailen met je vraag naar info apenstaartje kampamersfoort.nl waar alles nu wordt bewaard over het kamp.

Ben benieuwd waar je uitkomt.

Succes en groet, Kéren

Edited by Kèren

• Member Group
Enno Borgsteede

Hallo Kèren,

Dat formulier is afschrikwekkend, zeker als je dat voor 3 personen in zou moeten vullen, terwijl de Borgste(e)de's zo weinig voorkomen dat er geen enkele kans is op vergissing. Ik heb het info-adres dus gemaild, en kreeg een hele vriendelijke reactie. Ik heb daarna de documenten van kamp Vught nog gemaild, zodat de data van vertrek uit Amersfoort ook enigszins bekend zijn, en nu is het afwachten. Het zijn tenslotte ook vrijwilligers die dit doen.

Als ik resultaten heb, meld ik het.

groetjes,

Enno

• Member Group

Oh top Enno dat dit zo lukken gaat!

Ben heel benieuwd, en leve de vrijwilligers!! 

Groet, Kèren