Member Group MFranken Posted May 22, 2019 Member Group Share Posted May 22, 2019 Ik heb graag hulp bij het ontcijferen van deze trouwacte. Ik ben natuurlijk geinteresseerd in de informatie die er over Jan Franken staat. Ik vind het bar moeilijk de woorden te lezen. Het is een huwelijk op 4 juli 1610 in Dordrecht van Jacob Jacobszn (denk ik). Iedere hulp wordt zeer gewaardeerd. Please login or register to see this attachment. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Jan Clavaux Posted May 22, 2019 Member Group Share Posted May 22, 2019 (edited) Een beter leesbare afbeelding staat hier: Please login or register to see this link. Jacop Jacopsz de Rot, schippersknecht, woonende aent nieu kerckhof bij Samuels tuijn Janneken Jan Franken d(ochte)r woonende naast den tuijn opt nieu kerckhof beijde van Dordrecht Janneke was dus een dochter van een zekere Jan Franken. De twee regels er onder hebben betrekking op het volgende echtpaar Aanvulling: door de vraagstelling ben ik mogelijk op het verkeerde been gezet. Het lijkt mij eerder, dat er Frantzen staat. Vergelijk de K van knecht en kerckhof. Please login or register to see this attachment. Edited May 22, 2019 by Jan Clavaux Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Jan Clavaux Posted May 22, 2019 Member Group Share Posted May 22, 2019 Ik heb het handschrift van deze dominee bekeken in de doop- en trouwboeken, en ik ben er nu wel geheel van overtuigd, dat er Frantzen staat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group MFranken Posted May 23, 2019 Author Member Group Share Posted May 23, 2019 Mijnheer Clavaux, heel hartelijk dank voor uw hulp. Ik heb er ook nog eens naar gekeken en ben ervan overtuigd dat u gelijk hebt. Dank voor het oplossen van de puzzel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts