Member Group Mirjam vZ Posted March 11, 2019 Member Group Share Posted March 11, 2019 (edited) Ik ben op zoek naar meer informatie over Johannes van Zwol, geboren 02-12-1931 te Bussum. In 1951 emigreerde hij naar Sydney, Australië. Op Ancestry vond ik een Johannes van Zwol, overleden in 2000. Dit zou hem kunnen zijn, maar misschien ook niet.... Hij was gehuwd geweest ( 23-11-1961 Hilversum tot 21-12-1963 Sydney) met Johanna Jacoba Verschut, van wie hij is gescheiden, Johanna is overleden. Daarna huwde hij G.J. Eater met wie hij sowieso een zoon kreeg. Hij was bakker van beroep toen hij naar Australië vertrok. Ik ben niet geabonneerd op Ancestry en een free trial heb ik al eens gehad. Is er iemand die mij kan helpen? Please login or register to see this image. Ik heb het bericht ook in de groep van het StamboomVragenForum op FaceBook staan. Ondertussen heb ik al wat meer gegevens via Ludmilla van Santen (waarvoor dank!): Hij zou getrouwd zijn met een Gloria June? (dat zou kunnen kloppen met de initialen van G.J. Eater) Deze gevonden Johannes/John en Gloria hebben zes kinderen. Zij hebben gewoond in Willoughby, New South Wales. Deze John was bakker van beroep, dat klopt ook met mijn Nederlandse gegevens. De vader en broer (mijn opa) van "mijn" Johannes van Zwol waren ook bakker, net als hun vader (mijn overgrootvader). Hij staat ook bij de verkiezingslijsten. Edited March 11, 2019 by Mirjam vZ Aanvullingen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted March 11, 2019 Member Group Share Posted March 11, 2019 (edited) Nog geen antwoord betr Johannes, maar hier wel wat andere dingetjes: - Gloria June Victoria Eather trouwt op 11 Jan 1951 (Sydney NSW) met Edward Francis Fitzgerald. - Gloria Fitzgerald was de co-respondent in de 1963 divorce case tussen Johannes en Johanna Jacoba - Gloria June Victoria Fitzgerald trouwt op 22 Jan 1966 (Sydney NSW) met Johannes van Zwol - In 1983 wonen Gloria en Johannes in Forestville NSW - Gloria June Victoria van Zwol, 78 jaar overlijdt in (16?) Sep 2007 “at Coffs Harbour Health Campus, late of Woolgoolga” Edited March 11, 2019 by Ozlady Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Mirjam vZ Posted March 11, 2019 Author Member Group Share Posted March 11, 2019 (edited) Geweldig! Dat moet 'm dus echt zijn! Heel erg bedankt voor deze informatie! Wat bedoelen ze met co-respondent in de devorce case? Edited March 11, 2019 by Mirjam vZ Aanvulling vraag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted March 11, 2019 Member Group Share Posted March 11, 2019 (edited) Johannes had waarschijnlijk een affair met Gloria gedurende zijn huwelijk met Johanna i.e. de reden voor Johanna om de scheiding te willen " a person cited in a divorce case as having committed adultery with the respondent. " Edited March 11, 2019 by Ozlady Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Mirjam vZ Posted March 11, 2019 Author Member Group Share Posted March 11, 2019 Ah ok, dankjewel voor de uitleg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted March 11, 2019 Member Group Share Posted March 11, 2019 Australia Cemetery Index, 1808-2007 Name: Johannes Van ZwolBirth Date: 1932 Death Date: 19 Sep 2000 Cemetery Location: Coffs Harbour, New South Wales (Dezelfde locatie als Gloria, dus dat moet 'm toch wel zijn) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted March 11, 2019 Member Group Share Posted March 11, 2019 Indien je contact wilt met familie ... Ik vermoed dat er nu nog een zoon van dit echtpaar in diezelfde omgeving zou kunnen wonen ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Mirjam vZ Posted March 11, 2019 Author Member Group Share Posted March 11, 2019 Ja, dat klopt. En ook een dochter woont in die buurt. Heb inmiddels een bericht gestuurd naar de dochter. Dankjewel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Pauline Posted June 26, 2019 Member Group Share Posted June 26, 2019 Beste Mirjam, De Johannes van Zwol waar jij het over hebt was waarschijnlijk mijn oom. Kun je mij per mail meer info geven over de reden dat je informatie zoekt over Johannes van Zwol? Vriendelijke groeten van Pauline Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts