Jump to content

Roelof ten Hoeve

tukkergirl07

Recommended Posts

• Member Group

Het gezin van Hilbert Hendrik ten Hoeve en Hendrikje Roelofs Klaver kent 8 kinderen. Allen te Wanneperveen geboren.

Als 3de kind , de 2de jongen wordt vernoemd naar zijn opa (moeders kant ) Roelof. dit is in 1822.

als 7de kind , de 4de jongen  heeft weer Roelof  geboren in 1834.  In eerste instantie denk je dat het 3de kind zal zijn overleden, maar nee, dit is niet het geval .  het 3de kind overlijdt in 1880 en het 7de kind in 1888.

Wie is dit eerder tegengekomen  ?

Edited by tukkergirl07

• Member Group

Hallo Tukkergirl,

Wat ik wel eens gelezen heb is dat als 1 der oma's voor de 2e keer trouwt (na scheiding of waarschijnlijker weduwe) en dat is toevallig ook een Roelof dan werd die ook vernoemd.

De 2e Roelof kan ook naar een oom vernoemd zijn (broer van zijn vader of moeder).

Zou je kunnen onderzoeken of dit het geval is.

Succes

Groeten, Cor

Edited by Cor

• Member Group

Laat ik nu net op het Stamboomforum van B. Coret het volgende nieuwe item zien:

Misschien geeft dit ook nog andere megelijkheden.

Cor.

Please login or register to see this link.

» Twee dochters met dezelfde voornaam

• Member Group

Cor, dank je wel voor je reactie.. maar heb nog niet echt een concrete aanwijzing gevonden voor de naam Roelof..

Het enige wat ik me kan bedenken , dat het de vader van de moeder natuurlijk is en misschien naar een tante van vaderszijde , deze heette Roelofjen... maar deze naam komt alleen voor in de archieven als zijnde getuige... doop en trouwboeken van wanneperveen beginnen rond 1740.. niet ervoor...

Dat zou een verklaring kunnen zijn....

Edited by tukkergirl07