Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

GeneaNet Newsbrief 20-10-2010


.E.

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Daar ik ingeschreven ben bij GeneaNet ontvang ik regelmatig een digitaal nieuwsbrief, deze wil ik graag met jullie delen hier op het forum.

Ik plaats de titels van de artikelen en de link daarvan, dan kunnen jullie zelf bepalen wat jullie lezen willen.

Beginnelingen

Nieuw programma betreffende het invoeren van de Stamboom online van GeneaNet !

Voor wie thuis niet werkt met een bepaald programma werd het nieuw programma voor het online invoeren van uw stamboom bij GeneaNet in het leven geroepen! En dit, volledig gratis.  Dit gebruiksvriendelijk programma bevat een groot invulscherm, plaatsnamen worden gemakkelijk herkend, er is een diaporama voor de familiefoto's, de mogelijkheid bestaat gedigitaliseerde documenten toe te voegen,  een werkblad voor een familieboek, en nog veel meer.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Actualiteit

Amsterdam: Week van de Geschiedenis 16 tot en met 24 oktober 2010 Scala aan activiteiten in Noord-Holland

in Noord-Holland organiseren culturele instellingen 105 speciale activiteiten rond het thema Land en water. Een week lang maken jong en oud op toegankelijke wijze kennis met de Nederlandse geschiedenis. Het landelijke programma start op zaterdag 16 oktober met de Nationale Archievendag en sluit feestelijk af op zaterdag 23 oktober met de Nacht van de Geschiedenis in Stadsschouwburg Amsterdam.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Actualiteit

Gemeenteraadslid kaart wanorde in archief aan

MEISE - Gemeenteraadslid Willy Kerremans (Onafh.) is niet te spreken over de wanorde in het gemeentelijk archief in het Nieuw Administratief Centrum.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Actualiteit

Jacob Benckes, een vergeten zeeheld uit Fryslân

Land en water. Dat is het thema van de zevende Week van de Geschiedenis, van 16 tot en met 24 oktober. In Fryslân wordt vooral stilgestaan bij overstromingen en kustverdediging en de Friese handelsvaart in de zeventiende en achttiende eeuw.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Actualiteit

Slippertje komt na 200 jaar uit

ARENDONK/OUD-TURNHOUT - Overspel komt altijd uit, zo blijkt, zelfs als je al lang dood bent. DNA-onderzoek heeft vandaag bewezen dat een Nederlander tweehonderd jaar geleden een buitenechtelijk kind verwekte bij een meisje uit het Kempense grensdorp Arendonk.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Actualiteit

1 op de 8 Brabanders stamt af van Noormannen

Wie in de provincie Antwerpen of Brabant woont, heeft een kans op de acht dat hij of zij een Viking als voorouder heeft. Bijna een op de drie is met elkaar verwant. Dat blijkt uit een grootschalig genetisch onderzoek.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Actualiteit

Regionaal Archief laat bijna alles online zien

Het Regionaal Archief West-Brabant in Oudenbosch was zaterdag open tijdens de landelijke Archievendag. Met vijftig bezoekers was het niet druk. Nog even en het Regionaal Archief West-Brabant heeft alles op haar eigen website staan.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Actualiteit

Maria Goos duikt in gemeentearchief

Het gemeentearchief heeft haar medewerking verleend aan de opnames van een aflevering van het succesvolle televisieprogramma “Verborgen verledenâ€. In elk van de 8 afleveringen gaat een Bekende Nederlander zelf op zoek naar zijn of haar eigen familiegeschiedenis.

In Engeland heeft de BBC sinds 2003 al meer dan honderd afleveringen, uitgezonden onder de naam “Who do you think you areâ€. Deze zijn een groot succes. In navolging van deze Engelse succesreeks is de nieuwe Nederlandse televisiezender NTR (samenvoeging van NPS, Teleac en RVU) vanaf september gestart met de uitzending van 8 splinternieuwe eigen afleveringen.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Graag jullie reacties hierover 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_anyone.gif" alt="A_9">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms heb ik wel mijn twijfels over wetenschappelijke onderzoekingen betreffende onze voorouders. Ze spreken elkaar zelfs enorm tegen... Wat is waar, wat is fictie?

Een op de acht Brabanders zou van de vikingen afstammen. Ben ik daarom nog steeds naar die Heilige Eik aan het zoeken? Er zijn maar van 477 personen DNA-stalen afgenomen. Maar 4% zijn afstammelingen van de Romeinen. Zijn de Kelten, woonachtig vanaf de Zwarte Zee tot de Noordzee/Ierland toe, afstammelingen van de Cro-magnonmens?  

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_oops.gif" alt="B-9">

De oudste gevonden skelet in Noord-Brabant (nabij Oss) zou DNA-resten bezitten

van de oudste bewoners van Beieren (Duitsland). Zijn de Noord-Brabanders nu ook al

afstammelingen van Beierense voorouders?  

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smiley-signs028.gif" alt="He_9">

Zelf ben ik een Brabander en zal altijd een Brabander blijven waar ik ook woonachtig ben.  

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_grin0.gif" alt="default_grin0.gif"> Dat geld hetzelfde voor allochtonen, ze zullen altijd in hun hart de gevoelens voor hun land/afkomst behouden. Een Nederlands paspoort zal daarbij niet veranderen.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik waardeer het zeer dat je de moeite hebt genomen de diverse onderwerpen onder onze aandacht te brengen en vraagt om een reactie.

De nieuwsbrief van Geneanet gaat meestal bij mij direct naar de prullenbak, er staan veel dezelfde zaken in die ook elders genoemd staan en bij veel mail moet je af en toe iets laten vervallen zonder te lezen.

Masje heeft er een leuk onderwerp uitgeplukt, althans, zijn reactie is leuker dan het bericht zelf.

Omdat er weinig anders overblijft waar we ook hier op SVF nog niet hebben gesproken, ben ik eens gaan kijken wat er staat geschreven over het slippertje van 200 jaar geleden.

Voor beide -Belgische- onderzoekers is het erg leuk dat ze gevonden hebben dat ze familie van elkaar zijn, omdat hun voorouders een buitenechtelijke relatie hadden en daar een kind uit werd geboren.

De dader, een echte Brabander, was dus Nederlander, zou dat het feit zijn dat er in Belgie zoveel ophef over is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...