Member Group adon Posted December 24, 2018 Member Group Share Posted December 24, 2018 Please login or register to see this link. Op bovenstaande link kom ik de naam Theodorus Wilhelmus Josephus tegen.(tweede van onderaan) Mijn vraag:Wat is de achternaam van dit kind,of van zijn vader. Die genoemde Maria Clara Rissen?is dat zijn moeder? De juiste datum 20 mrt ? 1725 Wat betekenen de lateinse woorden,clarissimus?dirius(of zoiets)?pnobilis dna? Staat er bij de getuige pastor?Beverungen? Om kort te zijn ik begrijp niets van dit stukje. alvast bedankt, Ad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Jan Clavaux Posted December 24, 2018 Member Group Share Posted December 24, 2018 (edited) Ik houd het op Kind: Theodorus Wilhelmus Josephus Vader: de vermaarde heer Franciscus Wilhelmus Ludovici, doctor in beide rechten (een academische titel, blijkbaar aan de universiteit van Paderborn) Moeder; de weledele vrouwe Maria Clara Rissen Doopgetuige: de weledele heer Theodorus Josephus Böhmer, questor (ambtelijke titel) uit Bremen De achternaam is dus Ludovici, en waarschijnlijk eigenlijk Ludwig, maar bij dergelijke mensen was het gebruikelijk om hun achternaam in het Latijn te vertalen. Al met al een verkeerd spoor Edited December 24, 2018 by Jan Clavaux tikfout Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group adon Posted December 24, 2018 Author Member Group Share Posted December 24, 2018 Bedankt Jan, Jammer,weer niets..... De eerste keer in al die jaren dat ik de complete voornaam heb gevonden,maar helaas.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group ludovici Posted August 7, 2020 Member Group Share Posted August 7, 2020 Geweldig ik ben zoekende naar doop geboorte en trouwen in Paderborn Brakel. naar de familie naam ludovici super mocht het zo zijn dat je meer van de familie ludovici tegenkomt dan hou ik mij aanbevolen, ben allang op zoek naar het trouwen en geboorte van Frans Carll Ludovici burgemeesters zoon in 1753 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group adon Posted August 14, 2020 Author Member Group Share Posted August 14, 2020 Hallo Andrea, Ik ben ook nog steeds zoekende,als ik de naam Ludovici tegen kom zal ik het zeker melden. vriendelijke groet, Ad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group ludovici Posted August 14, 2020 Member Group Share Posted August 14, 2020 (edited) Dank je Ad ik heb in ieder geval door jouw vraag en het antwoord van Jan weer een mooi stukje van mijn puzzel gevonden in mijn zoektocht naar de familie Ludovici, want ik kan ook geen complete voor namen vinden ze heten bij mij bijna allemaal Wilhelmus Ludovici uit Brakel, Paderborn, Neuenheerse en andere plaatsen in Westfalen . nogmaals dank Groet Andrea Edited August 14, 2020 by Andrea Ludovici was nog niet klaar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts