Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Dopen in Friesoythe


adon

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Bedankt Jan,

 

Daarom begreep ik er niets van,ik heb dat al zovele malen doorgelezen maar het kwartje is nooit gevallen.....

Zijn kleinzoon (Wilhemus Cornelius)was ook militair en gelegerd in Amersfoort.

 

Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste,

 

Sylvia,Enno,Jan en alle andere meedenkers.

 

Ik heb inderdaad het kerkboek van Friesoythe in kunnen kijken bij een FSC,(bedankt Sylvia!!).

Het is alleen jammer dat de gezochte namen (Unkr* of Onkr*)nergens voorkomen.Niets bij dopen,niets bij trouwen en niets bij overlijden.

Ik heb gezocht vanaf 1708 tot 1760.

Dus helaas…...weer niets

 

Nogmaals bedankt en alle suggesties zijn welkom.

 

Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ad, Bedankt voor je update ..

 

1 - Ik kan het nu van mijn to-do list verwijderen

2 - We weten nu dat je de fysieke films die vroeger met beperkingen kwamen, nu toch wel in gedigitaliseerd formaat via de computers van de FSC's kunt bekijken ...

 

groetjes, Sylvia

bewerkt door Ozlady
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Enno Borgsteede

Beste Ad,

 

Nu ben ik nieuwsgierig. Waar woon je? Ik ben in tijden niet bij een FSC geweest, en had het idee van bekijken in Europa al opgegen.

 

Voor je zoektocht weet ik niet of je al bij plaatsen in de buurt heb gekeken. Volgens mij hadden anderen dat al wel gedaan, maar het kan nog helpen, omdat het misschien niet zeker is of er nog andere kerken in de buurt waren. Mijn Duitse stamvader, geboren in 1738, was Luthers, maar helaas heeft Archion.de, dat vooral Luthers is, nog niets voor Friesoythe. Ik kan me voorstellen dat hij als hij in een buitengebied geboren is, misschien wel in een hele andere kerkgemeente is gedoopt, of zelfs, als er sprake was van een leger, op een heel andere manier geregistreerd is geweest.

 

Verder blijft er nog een kans dat er in hele andere archieven nog sporen zijn, van koopaktes bijvoorbeeld, of notarieel spul.

 

groetjes,

 

Enno

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Enno,

 

Ik woon in Oostenrijk.

Inderdaad zo‘n 14 jaar geleden heb ik pogingen gedaan om in een FSC onderzoek te doen maar dat was toen niet mogelijk.

Inderdaad heeft het betaalde onderzoek rondom Friesoythe ook niets opgeleverd.Altenoythe staat nog op mijn to-do lijst maar dat is nog niet digitaal,dus dat wordt fisches bekijken.Hoe ik nu verder ga met het onderzoek??ik heb nog geen idee.Misschien is hij wel in Friesoythe geboren maar ergens anders gedoopt.Dat wordt zoeken naar die bewuste speld in de hooiberg.

 

groeten,

 

Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Enno Borgsteede

Beste Ad,

 

Da's wel apart, dat het nu wel kan. Maar misschien komt dat doordat de katholieke kerken wat makkelijker zijn tegenover de LDS. Mijn Duitse stamvader was Luthers, en de Lutherse kerken hebben een eigen site, Archion.de, die ze ook graag te gelde willen maken. Op zich niet onlogisch, omdat ze voor hun archieven neem ik aan geen geld van de overheid krijgen. Hier in Nederland hebben de meeste kerken geen eigen archieven, en wordt alles dus sowieso al door de overheid betaald, die zelf weer gratis films kreeg van de LDS.

 

Bij mijn eigen stamvader kreeg ik nog een tip van een Duitse genealoge, die aanwezig was op de Duitslanddag van de NGV. Zij bracht me met iemand in contact die op een eigen site de hele omgeving in kaart heeft gebracht, en die me zelfs kon vertellen dat een tot dan toe voor mij nogal vage plaatsnaam naar een groep boerderijen rond een kruispunt verwees. Daar was ik heel blij mee.

 

Misschien kan de 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 je ook nog verder helpen.

 

groetjes,

 

Enno

 

bewerkt door Enno Borgsteede
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Enno,

 

Bedankt voor de link.

Nu ik hier zo een FSC binnen kan gaan is toch wel  fijn.

En waarom nu wel en voorheen niet....ik heb geen idee.

Dit jaar komt er niet veel meer van,we zijn op het ogenblik met vakantie(in Nederland) dan kerst etc.

 

groeten,

Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...