Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

overlijden Elisabeth Valkenaar in de VS


Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Elisabeth Valkenaar, geboren 13-03-1834 te Leeuwarden, vertrekt met haar (tweede) echtgenoot Frederik Hemminga op 9 april 1894 uit Amsterdam naar New York.

Wie wil voor me kijken waar en wanneer zij is overleden?

 

Bij voorbaat dank,

 

groeten van Jacqueline

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Nou dat was echt armoede ... geen teken van residentie te vinden in de USA.

 

Volgens de passagiers lijst zouden ze naar Buffalo gaan. De death indexes voor Buffalo staan online, maar het is wel een kwestie van bladeren (Ik heb een paar geprobeerd, maar het heeft niets opgeleverd):

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Ik zag dat Argentinia ook al eens een destination was geweest, dus het is ook nog mogelijk dat ze niet in de USA zijn gebleven.

 

Sorry dat ik niet meer kon bijdragen ...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

 

Dank je wel voor de moeite en de gegevens tot zover, toch ietsje verder! Wie weet kom ik ze nog tegen in deze indexen, dan laat ik het uiteraard weten.

Frederik is inderdaad van oktober 1888 tot februari 1891 in Argentinië geweest, Elisabeth was toen al zijn echtgenote (ze trouwen 11-11-1885)maar bleef in Amsterdam, na zijn terugkomst wonen ze tot het vertrek naar Buffalo op de Zeeburgerdijk. 

Frederik was eerder ook al in Nederlands Indië, in december 1875 komt hij van Samaran naar Berlikum.

Het gezin van Elisabets dochter Ida Prins (X Herre (Gerrits)Huisman) vertrekt in 1893 met twee kinderen ook uit Amsterdam naar Noord-Amerika.

 

Groeten van Jacqueline

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...