Member Group rithjo Posted July 25, 2018 Member Group Share Posted July 25, 2018 Ik ben op zoek naar een geboorte /doop bewijs van Jan Harms Westerveld van rond 1771 te Amsterdam en de namen van zijn ouders. Op de overlijdingsakte van Jan Harms Westerveld staat dat hij is overleden op 2 maart 1847 te Westerbroek (Groningen) op een leeftijd van 76 jaar en was geboren in Amsterdam (dus dit komt overeen met 1771). Hij is getrouwd geweest met Wubbegien Harms van Dijken (geboren 12-3-1769 te Groningen), een trouwakte (of kerkregistratie) kon ik helaas niet vinden. Hun eerste kind die ik kon vinden was Harm Westerveld geboren op 3-10-1798 te Groningen. Ik kan niets vinden in het stadsarchief van Amsterdam op de naam Westerveld of Jan Harms (patroniem) rond 1771. Ik zag wel een Jan geboren in 1771 met vader Jan Harms en moeder Aaltje Bakker, echter kan ik niet valideren of dit zijn ouders zouden kunnen zijn. Heeft iemand een idee waar/hoe ik verder kan zoeken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted July 25, 2018 Member Group Share Posted July 25, 2018 Welkom op dit forum. Helaas heb ik geen passende doop gevonden. Maar als Harms een patroniem is zal de vader Harm heten. Ik kom dit wel tegen, maar dat brengt me ook nog niet verder Citaat ingeschrevene: Westerveld, Jan Harme ingeschrevene: Tarnars, Anna datum begrafenis: 25-01-1780 begraafplaats: Wester Kerk en Kerkhof bronverwijzing: DTB 1125, p.86vo en p.87 relatieinformatie: Weduwe van / Geb. Please login or register to see this link. Begraafregisters voor 1811: NL-SAA-9514593 Groet, Joke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group rithjo Posted July 26, 2018 Author Member Group Share Posted July 26, 2018 Hallo Joke, Bedankt voor je reactie! Van het patroniem dacht ik inderdaad ook dat zijn vader dan Harm zou moeten heten als voornaam, echter in de stamboom van wat ik tot nu heb gevonden wordt deze manier van naam doorgeven niet echt gebruikt. Het zou dus best kunnen dat zijn vader niet persé Harm heet. Ingewikkeld allemaal Groet, Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group jannie Posted July 26, 2018 Member Group Share Posted July 26, 2018 Kan dit het huwelijk zijn van Jan Harms Westerveld? DTB Trouwen met Jan Harms Westerveld Bruidegom Please login or register to see this link. Woonplaats Stavoren Bruid Please login or register to see this link. Woonplaats Stavoren Gebeurtenis Trouwen Datum 24-12-1797 Gebeurtenisplaats Stavoren Documenttype DTB Trouwen Erfgoedinstelling Please login or register to see this link. Collectiegebied Friesland Archief 28 Registratienummer 686 Aktenummer 385 Registratiedatum 24-12-1797 Akteplaats Stavoren Collectie Archiefnaam: Collectie doop-, trouw-, lidmaten- en begraafboeken - Tresoar, Deel: 686, Periode: 1... Boek Trouwregister Hervormde gemeente Stavoren AkteSoort bevestiging huwelijk De naam van de bruid klopt niet helemaal, maar het lijkt me de moeite om dit verder uit te zoeken. Jan is schipper, het kan dus best zijn dat hij een poosje in Stavoren heeft gewoond. Als je naar de geboortedatum van het oudste kind kijkt, 3-10-1798, zou het heel goed kunnen. En je zou ook naar de vernoemingen kunnen kijken. De ouders van Wubbigje heten Harm Harms en Lina Hendriks. De naam Harm is duidelijk, Hendrik(1801) is het 2e kind van Jan en Wubbigje, genoemd naar opa van moeders kant. Gebbelina is geboren in 1802, zij kan dus heel goed vernoemd zijn naar Lina, de oma van moeders kant. Groet, Jannie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted July 26, 2018 Member Group Share Posted July 26, 2018 Een heel mooie vondst Jannie. Dit lijkt echt het huwelijk te zijn. Helaas zijn er geen ouders vermeld Please login or register to see this link. Hier Please login or register to see this link. vond ik de familie van Wubbigje met inderdaad moeder Gebbelina In Stavoren overleed in 1833 ook een zoon van Jan en Wubbigje. (Johannes hij woonde in Hoogezand) groet, Joke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group rithjo Posted July 30, 2018 Author Member Group Share Posted July 30, 2018 Jullie zijn heel goed bezig! Dit ga ik verder onderzoeken! Super bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts