Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

overlijden Canada rond 2000


Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hallo,

 

Is het voor iemand mogelijk de overlijdensdatum te achterhalen van Obbe Spijkerman? Hij is geboren in Sigli (Nederlands Indië), zoon van  Antonius Christianus Spijkerman en Antje van (der)Veen. Net voor de oorlog komt hij naar Nederland. In de Tweede Wereldoorlog dient hij bij de Nederlandse Krijgsmacht. Zijn naam komt voor in het Gedenkboek Verzetsherdenkingskruis. Na de oorlog komen zijn ouders ook terug naar Nederland. Obbe is vliegtuigbouwkundig ingenieur, studeert af aan de Technische Hogeschool te Delft in 1953 en vertrekt daarna op enigerlei moment naar Canada. Hij schijnt veel gereisd te hebben. Obbe is enig kind en blijft ongehuwd en kinderloos. In 1975 woont hij in Toronto, dit volgens een vermelding op het overlijdensbericht van zijn vader.  Het overlijden van zijn moeder heb ik nog niet gevonden maar daarvoor kan ik een persoonskaart aanvragen bij het CBG. Obbes vader is destijds in stilte gecremeerd en er lijkt weinig of geen contact tussen Obbe en zijn familie in Nederland te zijn geweest. Het enige wat ik heb kunnen achterhalen is dat Obbe in 1994 in een Canadees verzorgingshuis verblijft en voor 2006 zou zijn overleden.

Ik hoop dat iemand hier mee uit de voeten kan, bij voorbaat in ieder geval heel hartelijk dank voor iedere moeite!

 

Groeten van Jacqueline

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Wauw! dat is snel. Ja, dat moet hem zijn. En de geboortedatum ga ik checken maar zal ik dan ws verkeerd hebben, het lijkt me dat zijn leeftijd wel goed vermeld zal zijn  en met de datum die ik heb zou hij net nog 73 jaar zijn. En Spykerman, i.p.v. Spijkerman, dat ik daar na al die jaren nou toch nog instink!  Echt superbedankt Sylvia!

 

groeten van Jacqueline

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik had me al geestelijk voorbereid voor een moeilijke zoektocht. Een verse kop thee erbij  ....  maar die was nog gloeiend heet toen dit graf tevoorschijnkwam na een halve minuut zoeken LOL

 

Er kan natuurlijk nog wel een tweede Obbe Spykerman zijn geweest in Toronto, maar zeer waarschijnlijk lijkt het me niet met zo'n naam ...

 

:-) Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Had je dit krantenartikel al gevonden?:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

 

 

bewerkt door Ozlady
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Nee, zover was ik nog niet! Al weer: heel erg bedankt! Inmiddels heb ik met de gegevens uit dit artikel nog iets meer over Obbes verzetsachtergrond kunnen vinden. Ook een tweetal vermeldingen bij Ancestry, ik kan ze weliswaar niet inzien maar ook zo geven ze al nieuwe info.

Ja, en het blijft natuurlijk ontzettend suf dat ik me er al die tijd zo op heb blindgestaard!

 

Groetjes, Jacqueline

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Hallo Jacqueline,

 

Ozlady is een top onderzoekster! Die weet zoveel boven water te krijgen. 

Citaat

Ookeen tweetal vermeldingen bij Ancestry, ik kan ze weliswaar niet inzien maar ook zo geven ze al nieuwe info.

 

Als u me wat meer info geeft over de twee vermeldingen, dan kan ik kijken of ik het met ons abonnement kan vinden.   

Met een genealogische groet, sadminF 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dat zou heel fijn zijn! Bij voorbaat mijn hartelijke dank!

 

Groetjes van Jacqueline

 

Het gaat om de volgende vermeldingen:

 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

1900s Censuses
Name:  Obbe Spykerman
Residence:  1965 - Laval, Québec, Canada

 

 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

1900s Censuses
Name:  Obe Spykerman
Residence: 

1972 - Rosedale, Ontario, Canadae

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Jacqueline,

 

De documenten zijn per e-mail verstuurd.

Geen andere resultaten gevonden.

 

Met een genealogische groet, sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumleden Groep

Hallo Jacqueline,

De door jouw beschreven Obbe Spij(y)kerman was ondergedoken bij de familie Kolkman in Laren (gld) op boerderij De Buisweerd (familie van mij). Er zijn foto’s en verhalen van Obbe uit die tijd. Na de oorlog is hij naar Canada vertrokken, maar om de paar jaar kwam hij terug om zijn nieuwe “familie” op te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...