Member Group Maikel Galama Posted October 17, 2010 Member Group Share Posted October 17, 2010 Hoi allemaal, kan iemand mij iets vertellen over Noortje de Haan ? Ze werd geboren op 09-03-1950 en overleed op 13-03-1994 zo vermeld haar grafsteen op begraafplaats Zorgvlied te Amsterdam. De steen doet mij iets, er is een beeldhouwwerk op geplaatst van 3 mensen op een bankje en ik zie iets van een penseel. Zie voor een foto: Please login or register to see this link. Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Masje II Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 Maikel, Zou zij kunstschilderes zijn geweest? N.Y. de Haan zouden haar voorletters kunnen zijn. Zie deze site: Please login or register to see this link. mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Maikel Galama Posted October 17, 2010 Author Member Group Share Posted October 17, 2010 Hoi Masje, bedankt voor je bijdrage, ik denk dat het een schot in de roos is. De mensen op het bankje tonen een opvallende gelijkenis met de mensen op de schilderijen en daarnaast zijn de penselen met verftube ook een duidelijke aanwijzing. Het kan bijna niet missen ! Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Maikel Galama Posted October 17, 2010 Author Member Group Share Posted October 17, 2010 Hoi allemaal, en toen kwam ik onderstaande tegen: Voorkeursnaam Haan, Nora de Naamsvariant Haan, Nora Yvonne de Man/vrouw/groep Vrouw School Nederlands Geboorteplaats/datum Indonesië 1950 Kwalificatie schilder Onderwerp figuurvoorstellingen Documentatie RKD MHK/Ned./Schilder- en tekenkunst PDO/Nederlandse kunstenaars: H Recordnummer 34884 Gebruik de volgende URL om deze pagina vanuit uw website te linken: Please login or register to see this link. Zie: Please login or register to see this link. )/default.aspx Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts