Member Group radevan Posted December 5, 2017 Member Group Share Posted December 5, 2017 Bij het bestuderen van de ondertrouw acte van een ver familielid kom ik een aantekening tegen die ik niet goed kan verklaren. Hendrik Daveman ging op 30 augustus 1793 in ondertrouw. Daarbij is aangetekend dat hij 21 jaar oud was en zijn ouders al waren overleden. Over zijn afkomst c.q. verblijfadres is aangegeven dat hij "op den invengeaste is in 't Vergulde Schip". Kan iemand mij verder helpen? Wat wordt bedoeld met "op den invengeaste is"? En wat was 't Vergulde Schip in Amsterdam? Daar kan ik niets over vinden. Alle info is welkom. Please login or register to see this attachment. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Cor Posted December 5, 2017 Member Group Share Posted December 5, 2017 Het is wel zo netjes om te melden dat deze vraag ook op stamboomforum.nl is geplaatst. Om dubbel werk te voorkomen. Daar staan ook al 2 reakties van 1 persoon. (op dit moment). Cor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Paula Posted December 7, 2017 Member Group Share Posted December 7, 2017 Hallo radevan, ik zie staan: op de Lindengra{c}hte. De C hoort er niet bij maar voor het leesgemak tussen haakjes gezet voor jou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts