Jump to content

1 centraal punt ?

Framegote

Recommended Posts

• Member Group

Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik heb altijd gedacht dat met WieWasWie, de ideale situatie van 1 centraal punt om je onderzoek te starten zou worden gerealiseerd. Sommige (of veel, dat weet ik niet) doen er niet aan mee, of schoorvoetend. Om wat te noemen…na 100 jaar worden de geboorteaktes openbaar. Nu kan er een jaartje bij komen om de boel te scannen, maar dan zou het toch wel klaar moeten zijn voor de meeste gemeentes….en beschikbaar via WieWasWie. Het blijkt dus dat sommige gemeentes heel lang geen gegevens doorgeven, of dat de site ze er heel langzaam beschikbaar stelt. Zouden we dit moeten aankaarten bij het CBG, de beheerder van WieWasWie ? 

Dat gemeentearchieven de gerechtelijke-, notariële- en andere archieven op hun eigen site houden is prima, maar de geboorte-, huwelijks- en overlijdensaktes moeten m.i. centraal (bij bijvoorbeeld WieWasWie) worden ondergebracht, zodat men altijd weet waar men terecht moet om een dergelijke akte te downloaden of op te vragen.