Member Group Adrie Posted September 22, 2017 Member Group Share Posted September 22, 2017 Beste lezers, onderzoekers, graag het volgende; het betreft Maarten Dorst - geboren 16-04-1819 Strijen gehuwd op 10-09-1843 Hardinxveld met Johanna [den] Bouwmeester - geboren 12-01-1824 te Hardinxveld - overleden op 28-11-1868 Haarlemmermeer van Maarten Dorst wordt alleen de moeder opgegeven - vader NN de moeder van Maarten wordt vermeld als Neeltje Borst * Misschien is er sprake van een schrijffout en zou het Neeltje Dorst moeten zijn, of voor Maarten is er een schrijffout gemaakt en zou het Maarten Borst moeten zijn. Hoe dan ook.... Zijn er mensen die nadere gegevens hebben over deze Neeltje Borst / Neeltje Dorst?? In elk geval zouden de juiste gegevens omtrent haar ouders welkom zijn!! Ik hoor het graag van jullie. met vriendelijke groet, Adrie ps verstrekking van informatie dat niets toevoegt aan het beantwoorden van de voorgelegde vraag hoeft niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted September 22, 2017 Member Group Share Posted September 22, 2017 (edited) Gemeente Strijen: 29-06-1840 overlijden Neeltje Dorst, echtgenoot van Jan van Houten en dochter van Job Dorst en van Neeltje Visser Bruidegom Jan van Houten Geboorteplaats Amersfoort Leeftijd 52 BruidNeeltje Dorst Geboorteplaats Strijen Leeftijd 36 Vader van de bruidegomJan van Houten Moeder van de bruidegom Maria Gerritse van Otterloo Vader van de bruid Jacob Dorst Moeder van de bruid Neeltje Visser Gebeurtenis Huwelijk Datum 23-09-1836 Gebeurtenisplaats Strijen Weduwnaar van Ariaantje Kleuver; geboren 3 wettig erkende kinderen genaamd Maria, Jacob en Gerrit Naam is dus Neeltje Dorst, geboren Strijen; je kunt even bij de huwelijksbijlagen zoeken naar haar juiste doopdatum. 27-02-1801 Strijen (uit de huwelijksbijlagen) Please login or register to see this link. Edited September 22, 2017 by Bart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted September 22, 2017 Member Group Share Posted September 22, 2017 Een bijdrage uit stamboomforum van zojuist, waar exakt dezelfde vraag als bovenstaand ook hedenmiddag is geplaatst: "Uiteraard begrijp ik dat je een belangrijke vraag zo spoedig mogelijk beantwoord wilt hebben. Om echter op twee fora tegelijkertijd dezelfde vraag te stellen is m.i. minder elegant. Mensen gaan overbodig (= dubbel) werk doen. Indien op twee fora vragen worden geplaatst dan gaarne daar melding van maken bij de vraag." Ik onderschrijf dit uitgangspunt ten volle. Met vriendelijke groeten, Bart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted September 26, 2017 Member Group Share Posted September 26, 2017 Ik lees zojuist op stamboomforum dat de forumleden gisterenmorgen al bedankt zijn voor hun bijdrages bij beantwoorden van bovenstaande vraag. Dit illustreert wat het gevaar is (=bron van irritatie) van het stellen van vragen op meerdere fora tegelijkertijd. Maar misschien komt er hier ook nog een reactie, aangezien de vraagsteller aldaar meldt: natuurlijk bedanken voor de reacties, maar dat doe ik graag op een tijdstip dat het mij goed uitkomt met vriendelijke groet, Bart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted October 13, 2017 Member Group Share Posted October 13, 2017 Blijkbaar is de vraagsteller uiterst tevreden met de antwoorden die hij (hier en daar) heeft gekregen. met vriendelijke groet, Bart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts