Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Peil en Hemmerlie


Cathy

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

wie oh wie kan er informatie geven over voorouders/familie etc. van Tielman Peil en zijn zoon Pieter Peil (die is geboren ca 1812 Wietjert/Nassau) en diens vrouw Catharina Hemmerlie/Hemmerlei/Hemmerle (geboren ca 1815 Mariendorf/Berlijn) of heb je tips om e.e.a. uit te zoeken in Duitsland? 

 

graag reactie naar: verwijderd door beheerder

 

met vriendelijke groet, Cathy Faber-Zandstra

bewerkt door sadminF
email adres verwijderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Cathy,

 

Hartelijk welkom op het StamboomVragenForum. Ik heb uw email adres verwijderd zodat er geen misbruik gemaakt kan worden betreffende spam enz. Onze forumleden zullen een reactie plaatsen onder dit bericht als ze een antwoord voor hebben.

 

Een aanvullende vraag op uw zoekvraag:

Is dit echtpaar gehuwd in Nederland en indien ja, waar en wanneer?

 

Met een genealogische groet, sadminF - beheerder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

beste beheerder, dank voor uw bericht, ik heb daar inderdaad niet bij stilgestaan ;-)

 

mijn vermoeden is dat het huwelijk in Duitsland moet zijn geweest, hun 1e kind is rond 1841 geboren in Wittgert Rijnland-Palts, hun 2e kind is geboren in Delft en de volgende kinderen volgens info ook in Nederland

 

groet terug! Cathy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste Cathy,

De gegevens die je ons aanreikt zijn al geruime tijd bekend.
Ze staan o.a. op:
-Genealogieonline (4 onderzoekers met hun publicaties)
-Myheritage
-Familytreeseeker
-Stamboomzoeker
-Familysearch

Als je zoekt op Google naar de plaats Wietjert, dan zie je dat die niet bestaat.
Dat moet Wittgert zijn, liggende in de Westerwaldkreis tussen Koblenz en Siegen.
Dit plaatsje had in 1815 nog geen twee honderd inwoners, dus als je de locatie van een kerkboek kunt opsporen,
heb je de inwoners zo gecontroleerd.


De moeilijkheidsfactor is het feit, dat het in dit geval rondtrekkende kooplieden betreft.
Die waren mobiel en hadden mogelijk weinig banden met zo'n dorpje, waar maar 196 mensen woonden.
Een tweede moeilijkheidsfactor is, dat het in de periode 1813-1815 volop oorlog was in Duitsland en Frankrijk.
Vechtende legers trokken een spoor van dood en verderf door Europa, van Berlijn tot aan Zuid-Frankrijk.

Eigenlijk valt jouw vraag onder de categorie "oude doodlopers".
Ik geef je helaas weinig kans op succes.
Je zou nog kunnen proberen om contact te leggen met de vier onderzoekers genoemd op Genealogieonline.
Die hebben misschien nog een idee, waar je verder mee komt.

Met vriendelijke groet,
Henk Elsinga 

 

bewerkt door henk elsinga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...