Member Group Kèren Posted July 25, 2017 Member Group Share Posted July 25, 2017 Van de week was ik weer even op de site Please login or register to see this link. waarop een bericht dat de site is opgeheven. Dat is leuk als je nog een tegoed hebt, en je daarover dus niet wordt geïnformeerd. Ze hebben toch ons emailadres, het zou wat netter zijn geweest als ze een bericht hadden gestuurd. Dat gezegd, ik heb de nogal vreemde emailadres die op de site wordt genoemd gemaild, die werd de volgende dag beantwoord. Dag erna had ik mijn tegoed terug van toch nog net geen €30,-- U bent gewaarschuwd..... ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group RichardK Posted July 25, 2017 Member Group Share Posted July 25, 2017 En hoe weet je of je daar nog een tegoed hebt? Ik zal er in elk geval even een mailtje aan wagen. Vraag 2: de ingeklopte gegevens, waar kunnen we die nog raadplegen? Anders is al dat werk gewoon voor niets geweest... Groeten van Richard. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Kèren Posted July 25, 2017 Author Member Group Share Posted July 25, 2017 (edited) Dat is de vraag, ik wist dat ik tegoed had, maar hoeveel? Wat betreft de gegevens: Ik heb na mijn ontdekking een korte zoektocht gehouden, en zag dat op Please login or register to see this link. 19 archieven staan. Maar ook het Please login or register to see this link. en Please login or register to see this link. . Leiden een buitenbeentje, Please login or register to see this link. . Daar is te lezen dat dit sinds april is. Maar Rotterdam zoekt een Please login or register to see this link. . Edited July 25, 2017 by Kèren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted July 27, 2017 Member Group Share Posted July 27, 2017 Ik heb gisteren ook mijn tegoed bij militieregisters terug gestort gekregen, na het indienen van een verzoek tot terug betaling. Keurig geregeld. Reactie van stadsarchief Amsterdam: De site met de millitieregisters wordt inderdaad offline gehaald. We kijken nu hoe we die gegevens in onze indexen op de site van Stadsarchief Amsterdam op kunnen nemen. Wanneer dat gerealiseerd zal zijn kan ik u helaas niet zeggen. Met vriendelijke groet, Bart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Kèren Posted July 28, 2017 Author Member Group Share Posted July 28, 2017 @Bart Het terugbetalen gebeurt erg vlot, dat wel. Alleen worden we niet op de hoogte gesteld dat de site stopt. Ze hebben tenslotte al onze email adressen een bulk mail en het was gedaan. Bedankt dat je het SAA hebt gevraagd, we wachten het maar even af allemaal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted July 28, 2017 Member Group Share Posted July 28, 2017 Inderdaad niet zo klantvriendelijk dat men geen bericht stuurt betreffende het verrekenen van evt tegoeden. Maar m.i maakt het stadsarchief Amsterdam het bonter. Terwijl voor het aanschaffen van tegoeden voorheen additioneel 2,50 euro adm. kosten betaald moest worden, worden nu de evt tegoeden (nu alle aktes vrij toegankelijk resp te downloaden zijn) slechts teruggestort als het bedrag aan eenheden boven de 5 euro ligt. Klantvriendelijk? Met vriendelijke groet, Bart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Kèren Posted July 29, 2017 Author Member Group Share Posted July 29, 2017 Oh dat was me nog niet opgevallen, dat de SAA € 2.50 inhoudt. Wel heb ik wekenlang moeten wachten en pas naar herhaalde verzoeken werd het teruggestort. Bij toeval ontdekt, want ook van terugstorten geen bericht ontvangen. Het zij zo, blijkbaar.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts