Member Group Jenny Pekdemir-de Vreugd Posted July 21, 2017 Member Group Share Posted July 21, 2017 Ik ben op zoek naar de doop gegevens van Nicolaas van der Aa Geb. 17-11-1817 of 1818 in Rutenbrock Misschien kunt u mij helpen? Bij voorbaat dank. Jenny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beheerder sadminF Posted July 22, 2017 Beheerder Share Posted July 22, 2017 Beste Jenny Pekdemir-de Vreugd, Welkom op ons StamboomVragenForum!! Ik heb uw titel van uw bericht gewijzigd, omdat het beter de lading denkt op deze manier. Ik zal Willemina op de hoogte stellen van uw vraag. Met een genealogische groet, sadminF - beheerder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group jannie Posted July 22, 2017 Member Group Share Posted July 22, 2017 Dag Jenny, Volgens deze site zou Nicolaus in De Maten, gem. Vlagtwedde geboren zijn. Maar bij Alle Groningers kan ik hem niet vinden. Misschien helpt de site je toch wat verder. Please login or register to see this link. Met groet, jannie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Jenny Pekdemir-de Vreugd Posted July 22, 2017 Author Member Group Share Posted July 22, 2017 Hallo Janny Volgens de huwelijksakte is Nicolaas geboren in Emmen en gedoopt in Rutenbrock. Ik kan geen geboorteakte vinden in Emmen.Volgens zijn overlijdensakte is hij geboren in Odoorn waar ik ook niets kan vinden. Dus mijn hoop gevestigd op Rutenbrock. Met vriendelijke groet, Jennu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group jannie Posted July 23, 2017 Member Group Share Posted July 23, 2017 Hallo Jenny, Ik heb via Alle Drenten en Zoekakten naar de geboorte van Nicolaas gezocht, maar niets gevonden. Zijn er ook huwelijkse bijlagen bij het huwelijk? Zit daar misschien nog een geboortebewijs bij? Helaas was er in die tijd nog geen Bevolkingsregister. Dat van Emmen begint in 1857 pas. De Maten hoorde tot 1976 bij de gemeente Emmen. Daarna werd het Vlagtwedde. Ik ben bang dat het heel moeilijk zal worden om z'n geboorteakte te vinden. Wat ik wel opvallend vind, is dat de andere kinderen allemaal in Duitsland zijn geboren. Misschien dat Pauline Berens je verdere informatie kan geven. Haar naam staat onder Kontakt op de site. In ieder geval succes verder. met groet Jannie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Willemina Meijer Posted July 23, 2017 Member Group Share Posted July 23, 2017 Taufe Rutenbrock. von der AA Nicolaus 17-11-1817 Groetjes Willemina. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beheerder sadminF Posted July 24, 2017 Beheerder Share Posted July 24, 2017 Beste Willemina, Dank je wel voor het opzoeken! Met een genealogische groet, sadminF - beheerder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Jenny Pekdemir-de Vreugd Posted July 24, 2017 Author Member Group Share Posted July 24, 2017 Beste Willemina Was er nog niet aan toegekomen om u te bedanken voor het opzoeken. Is het mogelijk een fotokopie te verkrijgen? Gr. Jenny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Jenny Pekdemir-de Vreugd Posted July 24, 2017 Author Member Group Share Posted July 24, 2017 Hallo Janny Bij de huwelijksakte zijn geen bijlagen. Volgens de gemeente Wassenaar waar ze zijn gehuwd. zijn die vanaf 1843 in de tweede wereldoorlog verloren gegaan. In ieder geval veel dank voor het zoeken. Gr. Jenny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Willemina Meijer Posted July 24, 2017 Member Group Share Posted July 24, 2017 Beste Jenny, Helaas is de originele doopakte niet aanwezig, dit zijn inschrijvingen in het doopboek van Rütenbrock met alleen de naam/data verder niets. Vr Groet Willemina. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Jenny Pekdemir-de Vreugd Posted July 25, 2017 Author Member Group Share Posted July 25, 2017 Beste Willemina Dat is jammer. In ieder geval bedankt voor alle moeite. Mvg Jenny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts