Jump to content

Ouders van Aart Gerrits Jacobs (of Bosch) geb. 12-03-1719

Henriette

Recommended Posts

• Member Group

Ik ben al een tijdje bezig met het uitzoeken van de stamboom van mijn vaders kant, Bosch.

Ik loop nu een beetje vast bij de ouders van Aart Gerrits Jacobs (of Bosch).

Zijn vader (Gerrit Jacobs) is getrouwd 30-12-1719 met ene Esselina Arents, die later wordt vermeld als Esselina Bosch in de huwelijkse bijlagen van haar kleinzoon, de zoon van Aart Gerrits.

In eerste instantie kon ik nergens een geboorte/doop inschrijving vinden van Aart Gerrits, maar ik kwam er na enig speurwerk achter dat hij waarschijnlijk wel de zoon is van Gerrit Jacobs, maar niet een zoon van Esselina Arents. Gerrit Jacobs wordt vermeld als weduwnaar bij zijn huwelijk met Esselina. 

Ik vermoed dat deze Gerrit Jacobs op 07-02-1712 getrouwd is met ene Gerritjen Aarts, zij worden beiden vermeld bij doop van Aart Gerrits, 12-03-1719. 

Helaas kan ik geen begraafboeken inzien van Vaassen van die tijd (die zijn er namelijk niet) dus kan ook niet verifiëren dat Gerritjen daadwerkelijk in 1719 overleden is.

Bij hun huwelijk staat vermeld dat Gerrit uit "den Lobrink" komt, een buurtschap in Epe en dat Gerritjen uit "den Wellen" komt. Ik heb geen idee waar dat ligt, of het een buurtschap is of wat dan ook.

Ik probeer er achter te komen wanneer Gerrit Jacobs geboren/overleden is en zo ook voor Gerritjen Aarts en Esselina Arents.

Iemand enig idee hoe ik nu verder moet? 

Groetjes,
Henriette