Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Geneaal


Barbara Teerhuis

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
Barbara Teerhuis

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw op dit forum, maar niet nieuw in de genealogie. Ik heb via Aldfaer een 5000 personen ingevoerd en ik wilde een ander programma om het makkelijker in kwartierstaten te plaatsen. Na een zoektocht kwam ik op Geneaal uit. De nieuwste versie (versie 9.1) gaf mij een virusbesmetting, maar nadat ik 24 uur geploeterd had was mijn laptop weer bruikbaar. Omdat het zo overzichtelijk eruit zat én gratis is (ik ben niet in de financiële positie om hier geld voor uit te geven), heb ik versie 9.0 gedownload en met succes geïnstalleerd.

Het programma is echt mooi, ziet er goed uit en doet wat ik wil. Alleen het gebruik is wat moeilijker. Ik heb bijvoorbeeld iemand in de stamboom staan die eigenlijk een vrouw is, maar bij mij een man. Bij Aldfaer is dat met een simpele klik verholpen, maar bij Geneaal lukt dat niet omdat er relaties aangekoppeld zouden zijn. Het lukt mij niet om die relatie te ontkoppelen.

Via Aldfaer heb ik ondertussen een nieuw Gedcom bestand gemaakt en dit geïmporteerd in Geneaal. Maar de desbetreffende vrouw, blijft een man. In de nieuwste versie van Geneaal is het wel mogelijk om een relatie van hetzelfde geslacht aan te gaan, maar die durf ik niet te installeren vanwege de virusangst.

 

Zijn er op dit forum mensen die ervaring hebben met Geneaal en die mij kunnen helpen? Ik heb al diverse malen met de hulpgids erbij het geprobeerd, maar het lukt me niet. Het lukt me zelfs niet om de persoon te verwijderen.

 

Groetjes

Barbara

Marken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Barbara,

 

Akelig zo'n virus.

In jouw huidige versie zou je kunnen zoeken naar de website via

about, over o.i.d. naar de website van de maker.

Eventueel daar kontakt mee opnemen wat zijn huidige, goede versie is, en waar te downloaden.

Veel veiliger dan zoeken via google.

 

Succes,

Cor

 

bewerkt door Cor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Barbara Teerhuis

Ik heb de web-beheerder, tevens ontwikkelaar van het programma, een mail gestuurd. Alleen nog geen reactie.

 

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met dit programma. Ik durf de ontwikkelaar geen mail te sturen, aangezien ik dan niet weet wanneer er reactie komt. Na de reactie van dinsdag heb ik nog niets vernomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Hallo Barbara Teerhuis,

 

Heeft u de PDF met help pagina's gevonden dan wel bekeken?

Dat kan u hier vinden : 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Meestal als een persoon de verkeerde geslacht heeft kunt u dat in de persoonsgegevens wijzigen, dan zal de persoon vanzelf naar de juiste plek verhuizen.

Als de relaties aangekoppeld zijn met alleen die persoon, zou het niet moeten uitmaken. Maar als de door u te veranderen persoon ook een partner heeft gekoppeld dan kan het wel problemen geven. Ik kan niet specifiek over dit programma wat zeggen, maar als aldfaer de mogelijkheid heeft tot realties tussen dezelfde geslachten, en geneaal heeft dat niet, dan kan misschien de enige mogelijkheid zijn om de persoon te verwijderen en opnieuw in te voeren, met het juiste geslacht.

Let op; Maak een back-up van uw stamboom alvorens dit te doen.

 

Verder raad ik u aan om nogmaals de ontwikkelaar te mailen, want het feit dat u een virus waarschuwing kreeg bij de eerste download is zeker iets wat hij moet weten.

Verder is hij de enige die het programma door en door kent en u het beste kan helpen.

Overigens ziet het programma er mooi uit. 

Succes en laat ons weten of het u is gelukt! Ben benieuwd!

Met een genealogische groet,

sadminF - beheerder 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Barbara Teerhuis

Dank voor de reactie.

Ik wacht tot morgen af met opnieuw een reactie sturen, dan zit er een week tussen.

 

Helaas heb ik van alles geprobeerd (personen verwijderen, relaties ontkoppelen, nieuw Gedcom bestand maken in Aldfaer en die importeren), maar ze blijft een man. Ik ga nu weer verder met Aldfaer met uitzoeken en ik hoop dat ik straks vesie 9.1 virusvrij kan downloaden.

 

Groetjes

Barbara

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo,

 

In de gemelde pdf staat als website:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Of dit de juiste is, is mij niet bekend, de pdf kan gewijzigd zijn.

Inderdaad benieuwd of dit de juiste website is.

 

Groeten,

Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...