Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

dorps-onderzoek


Framegote

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Ik kan wat advies gebruiken, want ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dit moet aanpakken.

Mijn vrouw komt uit een dorpje dat inmiddels is opgeslokt door Amersfoort. Ik wil graag de bewoners van het vroegere dorp in kaart brengen en eventuele (of beter: de vele) familierelaties ontdekken.

Ik wil dus kunnen zien wie waar woonde en met wie een relatie had over de periode van - zeg maar - 1800 tot 1950.

Een aantal van de gegadigden staan al in mijn genealogiebestand, omdat zij ook deel uit maken van mijn schoonfamilie. Ik kwam daar echter zoveel bekende familienamen tegen dat ik vermoed dat het hele dorp, of in ieder geval een groot deel ervan, in meer of mindere mate familie is van elkaar. Op facebook kom ik nu ook mensen uit het dorp tegen die daar pas door het delen van verhalen en foto's van vroeger ontdekten dat dorpsgenoten die ze al tijden kenden eigenlijk neven/nichten zijn. Het wordt dus een soort vademecum voor het dorp. Men kan er later zelf nog van alles aan knopen om het up-to-date te houden.

Hoe leg ik dit vast en waarmee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...