Spring naar bijdragen
johnvb

Datum overlijden Hermanus van Breukelen IJsselstein na 1931

Recommended Posts

johnvb

Mijn overgrootvader is geboren in IJsselstein op 5-2-1866. Nergens is zijn overlijdensdatum te vinden en ook de gemeente heeft deze niet. Het laatst voor mij vindbare moment dat er melding van hem wordt gemaakt is bij het huwelijk van zijn dochter Cormelia in 1931. Wie kan mij helpen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kèren

Hallo John,

In de huwelijksakte van dochter Cornelia de 6e januari 1931 in IJsselstein, staat dat Hermanus van Breukelen nog leeft aldaar woont en 64 jaar oud is. Dus geboren rond 1867, en overleden nà januari 1931.

Omdat je geen andere details opgeeft is het een beetje zoeken.

Wie zijn de ouders [Jan-; + Huberta Blom] bijvoorbeeld en/of echtgenoot, nu echtgenote is Agatha Tersteeg, uit de huwelijksakte van dochter Cornelis, reeds overleden in januari 1931, namelijk in 1919.

Zijn overlijden komt niet voor op wiewaswie en zie het ook niet op delpher

Al met al lijkt het erop dat Hermanus of na 1960 is overleden, in een plaats die niet op www staat, zoals bijv. Amsterdam, of zijn akte is 'vergeten' dan wel niet goed getranscribeerd. Allemaal redenen waarom de akte niet te vinden is.

Helaas geen goed einde aan mijn zoektocht naar de akte :-\

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
johnvb

Dank voor jouw respons!!! Top

De geboortegegevens van Hermanus heb ik 8-2-1866, agatha tersteeg klopt, gegevens heb ik. Ouders zijn correct. Overleden na 1960 lijkt mij onwaarschijnlijk. Dan zou mijn broer (uit 1949) hem gekend hebben en dat ook wel hebben aangegeven. De gemeente Ijsselstein waar ik zijn overlijden zou verwachten, kent zijn overlijden ook niet. Ik ga nog is kijken of ik via Cornelia (overlijdensacte; wellicht dat ik een logica vind).

John

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kèren

Oké dan is de periode waarin hij overleed in te korten,  als broer hem niet heeft gekend. Heb ook gekeken of ik andere huwelijken kon vinden van kinderen van echtpaar van Breukelen / Tersteeg, na 1931, maar die zijn niet te vinden op www.

Ik zal kijken of ik op de CBG site nog wat kan opdiepen. 

Update: geen aanvullende info gevonden op CBG.

bewerkt door Kèren

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om commentaar te plaatsen

Je moet lid zijn om commentaar achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan voor onze forum. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden