Member Group Willemina Meijer Posted September 28, 2010 Member Group Share Posted September 28, 2010 Hallo allemaal. Ik ben op zoek naar de geboorteakte van Berend Breukel * circa 1834 in Marum. Berend overlijd 01-02=1923 in Coevorden als Berend Breukel ouders NN (Genlias akte 54) In verschillende aktes word hij genoemd als Bernard Heinrich Brueker/ Berend Breuker/Breukker. Later word de naam Brueker aangehouden. Hij was gehuwd met Anna Gezina Julings * circa 1832 in Emlichheim DL. Berend en Gezina emigreren voor 1858 naar Amerika New Orleans, waar hun zoon Leopold Brueker 25-04-1858 word geboren. In 1861 zijn ze terug in Nederland, waar 19-06-1861 in Dalen een tweeling word geboren. Op Alle Groningers. NL kan ik zijn geboorteakte niet vinden. Wie kan mij verder helpen? Groetjes Willemina. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted September 28, 2010 Member Group Share Posted September 28, 2010 Niet een antwoord op je directe vraag, maar weet je dat er ook een dochter Maria is, geboren 8 juli 1866 in Oosterhesselen, bron Please login or register to see this link. en gelijk maar in dit bericht, bron genlias, zoon Jan, geboren Dalen 10-10-1863, overleden Oosterhesselen 18-03-1868 Kan het Marsum zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Willemina Meijer Posted September 29, 2010 Author Member Group Share Posted September 29, 2010 Hallo Ludmilla. Dank je voor je hulp. Het zou ook Marsum kunnen zijn, maar dan nog zou ik zijn geboorte terug kunnen vinden in Alle Groningers. Please login or register to see this image. /emoticons/default_whatdoyemean.gif" alt="uh_9"> De kinderen heb ik allemaal gevonden. Groetjes Willemina. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Maikel Galama Posted September 29, 2010 Member Group Share Posted September 29, 2010 Hoi beide, ook ik kan in Please login or register to see this link. niets vinden en dat zou er op kunnen wijzen dat de plaats Marum in de overlijdensakte wel eens fout kan zijn. Of bij het indexeren verkeerd gelezen en dan verdient het aanbeveling om de overlijdensakte nog eens na te kijken. De toevoeging van Heinrich aan de voornaam doet me overigens aan een duitse herkomst denken temeer daar zijn vrouw uit Emlichheim komt. Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Willemina Meijer Posted September 29, 2010 Author Member Group Share Posted September 29, 2010 Hallo Maikel. Het vermoeden bestaat dat hij van oorsprong uit Duitsland afkomstig is, en naar Friesland Marsum of Groningen Marum is getrokken. Ik zal inderdaad de orginele overlijdensakte moeten zien. Tresoar geeft ook geen uitkomst, ook niet op andere varianten, en het word moeilijk zoeken als je verder niets weet, geen ouders enz.. Dank je, we gaan verder zoeken. Groetjes Willemina. ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Gabor Posted September 29, 2010 Member Group Share Posted September 29, 2010 Kende je deze site al?? Please login or register to see this link. Hier wordt een geboortedatum genoemd van Berend Breukel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Gabor Posted September 29, 2010 Member Group Share Posted September 29, 2010 Nog een aanvulling: Please login or register to see this link. Via de mogelijke moeder van Berend, Kaatje Berg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Maikel Galama Posted September 29, 2010 Member Group Share Posted September 29, 2010 Hoi Gabor, mooi gevonden............ Willemina zal er blij mee zijn. Twintig jaar geleden woonde ik in Niebert en dat hoorde toen tot de gemeente Marum. Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Willemina Meijer Posted September 29, 2010 Author Member Group Share Posted September 29, 2010 Hallo Gabor. Helemaal geweldig ! Hartelijk dank voor je meedenken. Maikel heeft gelijk, ben er erg blij mee. (&: Willemina. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Gabor Posted September 30, 2010 Member Group Share Posted September 30, 2010 Hallo Willemina, graag gedaan! Ben blij dat ik kon helpen! Gábor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts