Jump to content

Zoektocht in Finland!

Framegote

Recommended Posts

• Member Group

Hallo mede zoekers,

Een hele puzzel!

Een achterneef is geadopteerd en vroeg me te kijken of ik kon uitzoeken waar hij eigenlijk "echt" vandaan komt. Nou, vooruit. Hij is zelf inmiddels 84 en is niet thuis in het hele internetgebeuren, dus wil ik wel een gok wagen, dacht ik.

Hij vertelde dat zijn moeder een Finse was die heel jong hem gekregen had. Om een heel lang verhaal een stuk korter te maken, hier is wat ik weet:

Elsi Hellen Huotari, geb. New York, USA 01-08-1917, ged. 01-09-1917

zij is een dochter van:

Juho Albert Huotari, geb./ged. 07-07-1888/05-08-1888 in Kuhmo, Finland (in het dorp Korpisalmi) en Hanna Maria Huotari, geb./ged. 24-06-1890/20-06-1890 in Kuhmo, Finland (in het dorp Lammasperä), overl. 27-09-1960 te New York, USA.

Juho Albert was het jongste kind van Juho Huotari en Elli Heikkinnen.

Van dit echtpaar heb ik 7 kinderen kunnen vinden, maar de geboortedata van deze ouders heb ik gekregen via email van iemand in Finland, die me vertelde dat ze normaal geld vroegen voor dit soort antwoorden, maar als dit alles is zou ze dat niet doen. Het was alles ....

Juho Huotari zou geboren zijn op 17-08-1832 en overleden op 07-08-1889. Elli Heikkinen zou geboren zijn op 22-05-1846 en overleden op 09-12-1931. Ik kan helaas alleen nergens vinden WAAR.

Ook kan ik geen huwelijk vinden.

Er is voor de Finse genealogen het HisKi project online. Het is te raadplegen in het Fins, Zweeds en Engels, dus daar maak ik graag gebruik van! 

Please login or register to see this link.

Scans van de originelen staan ook online en zijn te raadplegen via 

Bij die laatste moet vermeld worden dat wel het menu in het Engels is, maar zodra je daar iets aanklikt komt een scherm in beeld dat helaas niet vertaald is. 

Wie kan/wil me helpen hier een beetje orde in te scheppen?

• Member Group

update ... en nu schematisch:

Johan Huotari x Maria Piirainen (geb. 1793)                                Jonas Heickinen (geb.1810) x(01-11-1842) Ellin Gustafsdr Karppinen (geb.1817)

|                                                                                                              |

Juho Huotari (geb.17-02-1832;overl.07-03-1889)             x        Elsa Gustava Heikkinen (geb. 22-05-1846;overl.09-12-1931)                                                            Erkki Huotari x Maria Pääkkönen (geb.03-05-1852)

|                                                                                                                                                                                           |

Juho Albert Huotari (geb.07-07-1888)                                x                                                                      Hanna Maria Huotari (geb.24-06-1890;overl.27-09-1960)

|

Elsie Hellen Huotari (geb.01-08-1917)

• Member Group

Ik mis dus nogal wat gegevens.

Eigenlijk hoef ik niet verder terug in de tijd, alleen aan de rechterkant nog 1 generatie zodat ik van Elsi Hellen Huotari aan beide zeiden 3 generaties voorouders heb.

Ik kan de huwelijksdata eigenlijk het moeilijkst vinden, dus als iemand me daar mee zou kunnen helpen, zou dat te gek zijn!

• Beheerder

Even voor de duidelijkheid, Elsi Hellen Huotari is overleden op 15 FEB 2000 in US. En is dus niet meer in leven. Ze overleed als Elsie H. DELPOZZO

Haar vader staat als Albert J. 

Bron: ancestry-SS-application transcriptie

Huwelijk:

Name: Elsie Helen Huotari
Marriage Date: 15 Apr 1939
Marriage Place: Prince William, Virginia
Spouse:

FHL Film Number:  33138
Reference ID: p42

Ik eventueel haar adres uit de jaren 80 geven en die van haar sterfjaar via PB.

Met een genealogische groet,

sadminF - beheerder 

• Member Group
6 uur geleden zei sadminF:

Even voor de duidelijkheid, Elsi Hellen Huotari is overleden op 15 FEB 2000 in US. En is dus niet meer in leven. Ze overleed als Elsie H. DELPOZZO

Haar vader staat als Albert J. 

Huwelijk:

Name: Elsie Helen Huotari
Marriage Date: 15 Apr 1939
Marriage Place: Prince William, Virginia
Spouse:

FHL Film Number:  33138
Reference ID: p42

Ik eventueel haar adres uit de jaren 80 geven en die van haar sterfjaar via PB.

Met een genealogische groet,

sadminF - beheerder 

Heel graag, sadminF. Doe anders maar via email.

Edited by sadminF
aangepast