Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Sijtje (Rozette) Wiegman en Hendrikus Johannes van den Berg


Snijdersr

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Ik ben al enige tijd op zoek naar nadere informatie over mijn overgrootmoeder Sijtje (Rozette) Wiegman.

Zij is geboren op 11-06-1875 in Blokzijl en overleden op 11-11-1923 in Meppel, slechts 48 jaar oud. Zij had toen nog een aantal jonge kinderen, waaronder mijn oma die toen zo'n 15 jaar oud was. Die kinderen zijn destijds ondergebracht bij diverse pleeggezinnen. Zo ook mijn oma, die daar echter pas achter kwam toen zijn toestemming nodig had voor haar huwelijk, van haar biologische ouders .....

 

Sijtje is getrouwd op 05-12-1899 in Vohwinkel (Duitsland) met Hendrikus Johannes van den Berg, geboren op 18-03-1874 in IJsselmuiden en overleden op 17-03-1953 te Enschede.

 

Zijn er mensen die meer weten over het leven van Sijtje en haar gezin, en de omstandigheden waaronder zij overleed op toch redelijk jonge leeftijd?

Is er wellicht een foto van haar, dat zou helemaal geweldig zijn. Zij komt helaas op geen enkele van onze familiefoto's voor.

 

Ik ben zeer benieuwd of er mensen zijn die me verder kunnen helpen en meer kunnen vertellen.

 

Hartelijke groeten,

Rosemarie Snijders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Hallo Rosemarie Snijders,

 

Heeft u om over administratieve info die er is meer te weten te komen, zoals waar heeft ze gewoond etc., de bronnen van de archieven goed doorlopen?

Zoals bevolkingsregisters, haar ouders en het gezin waar ze uitkomt. Wellicht zijn er nog documenten over de weg die de kinderen naar pleeggezinnen hebben moeten maken, bel het plaatselijke archief daar eens over. Vaak overleed een moeder in het kraambed of kort ernaar, dat is het uitzoeken waard.

 

Er zijn plaatselijke online krantjes, zet daar uw oproep ook neer, vaak weten bewoners als ze niet uit de plaats zijn vertrokken nog wel verhalen, is mijn ervaring.

Zoekers naar de namen die u neerzette in uw bericht komen al gauw op deze site terecht. Dus wie weet.

 

Veel succes!

Met een genealogische groet,
sadminF 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
joke andriessen

Hallo Rosemarie,

 

Welkom op dit forum.

Wat weet je zelf al over haar leven?

Heb je bevolkingsregister op alledrenten gezien?

Hier wel een foto van de straat waar ze woonde en overleed ( Grote Oeverstraat 69)

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Groet, Joke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dag Joke,

 

Ik weet vooral veel feitjes, data e.d. o.a. ook uit het bevolkingsregister op alledrenten. Die heb ik inderdaad gezien.

De foto van de straat is nieuw voor me, daar ben ik heel blij mee, dank je wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
joke andriessen

Deze huwelijksbijlagen heb je ook gezien?

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

In die tijd overleden natuurlijk veel mensen op jonge leeftijd.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ja, die bijlagen heb ik gezien.

Het is waar dat mensen in die tijd ook wel op jongere leeftijd overleden, tóch zouden we graag meer over de omstandigheden weten, voor zover nog te achterhalen, natuurlijk.

Ik ga eerst maar eens op zoek naar info/documenten over de weg naar de pleeggezinnen. Heb al wat suggesties gekregen over waar eventueel te zoeken (plaatselijk archief), meer suggesties zijn altijd welkom!

 

Gr. Rosemarie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...