Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Cornelis Ariensz Visser en Ariaantje Cornelisz (de) Keijzer


Framegote

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Ik hoop toch echt dat anderen ook weer eens gaan schrijven, want anders wordt het wel heel eenzaam hier.

 

Een van mijn voorouderparen Cornelis Visser en Ariaantje de Keijzer zijn op 11 december 1739 in Werkendam in ondertrouw gegaan (en hun huwelijk zal dan dus op 27 december geweest zijn). Zij krijgen 4 kinderen:

Arij, ged. 05-06-1740

Cornelis, ged. 14-01-1748

Martijntje, ged. 19-08-1753

Bastiaan, ged. 21-11-1756.

Allen gedoopt in Werkendam. (Aan de jaartallen te zien zullen er wel meer kinderen zijn geweest)

Vooralsnog ben ik op zoek naar de overlijdens- of begraafdatum van het ouderpaar.

In de "Verzameling Couvee" staat dat Cornelis overleem moet zijn vóór 01-12-1789, want dan zou er een transport akte moeten zijn in De Werken.

De archivaris van SALHA in Heusden zei me dat "tr.acte" ook trouwakte kan zijn, maar ik denk dat daar een kleine misrekening bij is: in 1789 is Ariaantje (Adriana) de Keijzer inmiddels 72 en zal zo gauw niet meer hertrouwen, vermoed ik. Daarbij kun je een (onder-)trouwinschrijving niet echt een akte noemen. Zeker niet als je - zoals dhr Couvee - al van het bestaan van ECHTE huwelijksaktes weet.

 

Van vermoedelijk zijn oudste zoon Arij heb ik een begraafakte kunnen vinden (denk ik). op 17-12 1779 heeft Cornelis Ariense Visser Acte Pro Deo verzocht om het lijk van zijn zoon Arij te begraven, die op de 13e in De Werken is overleden. Als dit inderdaad gaat om de personen uit het begin van dit bericht kan ik dus met enige zekerheid vaststellen dat Cornelis na 17-12-1779 is overleden.

 

Wie kan me verder helpen? Ik zit niet echt te wachten op een rit naar Heusden.

 

Groet

Frank

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...