Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Problemen met Family Tree Maker 2008


.E.

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Zoals de titel al zegt ik heb een probleem met Family Tree Maker versie 2008. Als ik een naam toevoeg en op OK klik stopt het programma en een Windows venster geeft het volgend weer: "Family Tree Maker werkt niet meer". Als ik het programma weer op nieuw opstart is de naam wel toegevoegd.

Als je maar een naam hoeft in te vullen is het wel lastig maar als je meerdere namen wil toevoegen is het heel erg vervelend.

Heeft iemand hier mee te maken gehad en/of een oplossing hiervoor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Hallo Hobby genealoog,

 

Als eerste zou ik onmiddellijk een back-up maken van de gegevens in FTM.

Staat er buiten "FTM werkt niet meer" nog wat anders op de pop-up venster? 

Google daarop en zie wat de eventuele oplossingen daar uitkomen.

 

Nu ben ik geen gebruiker van FTM, maar ik denk dat het ook iets kan zijn van het Windows systeem.

Al naar gelang de Windows versie is het misschien een idee om die terug te zetten naar een eerder tijd?

 

Ook is het mogelijk dat er een bestandje corrupt is geraakt en dan kan je proberen om opnieuw te installeren na alles eerst te verwijderen.

Of eerst een keertje 'er overheen' installeren. 

 

Ben benieuwd naar de oplossing.

Met een genealogische groet, sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Een back-up heb ik wel, en ik heb mijn stambomen bij Mijn Genea op het www staan maar dat is het probleem niet.

Het ligt ook niet aan de Windows versie, ik heb nu Windows 10 en op mijn vorige laptop draaide ik Windows 7 en daar had ik ook de zelfde probleem met FTM.

Zelf denk ik ook dat mijn FTM software ergens een foutje heeft. Ik zal eens met Google kijken of ik wat kan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...