Member Group Carro1113 Posted March 28, 2016 Member Group Share Posted March 28, 2016 Graag zou ik hulp krijgen bij het ontcijferen van een aantal woorden in de volgende doopinschrijving uit 1646 (zie afbeelding). Wat ik wel kan lezen is: Een kint van Gilles Jansz. en Geertje Cornelis sijn vrouwe, na ...(die/de?) mans doot swanger .............(geworden/geraakt/iets anders?): dit kint na dat de vader Gillis Jansz getuige .......... ............. (wettig/onwettig/iets anders?) was is gedoopt en genaemt Gillis Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het ontcijferen van de ontbrekende woorden en mocht ik iets verkeerd gelezen hebben dan is een correctie welkom. Alvast bedankt. Please login or register to see this image. /monthly_2016_03/doopinschrijvingkindvanGillisjans22031646.jpg.70f2ff02e8fdb4e615129b97b9361ec9.jpg" alt="doopinschrijvingkindvanGillisjans22031646.jpg" /> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Petra Posted March 28, 2016 Member Group Share Posted March 28, 2016 Mijn interpretatie! Het betreft gewoon een postuum kind, volgens usantie naar de vader vernoemd. Petra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Petra Posted March 28, 2016 Member Group Share Posted March 28, 2016 Een kint van Gilles Jansz. en Geertje Cornelis sijn vrouwe, na des mans doot swanger gaende: dit kint na dat de vader Yllis Jansz eenige maenden overleeden was. is gedoopt en genaemt Gillis. Getuygen Bastiaen Cornelisz, Gonda Cornelis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Carro1113 Posted March 28, 2016 Author Member Group Share Posted March 28, 2016 Heel hartelijk dank Petra voor de transcriptie. Ik had al wel begrepen dat het kind na het overlijden van de vader was geboren maar ik kon niet precies ontcijferen wat er stond. Heel fijn dat je me hiermee hebt geholpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts