Spring naar bijdragen
Robert Leukfeldt

duitsland leuckfeld-churitz-kaiser nurnberg

Recommended Posts

Robert Leukfeldt

Onlangs kwam ik weer een stukje verder met de stambopom van mijn familie (www.leukfeldt.nl), ik was al tijden op zoek waar emma adolphina leuckfeld en haar man friedrich wilhelm churitz waren gebleven. Ik weet nu dat

Emma Adolphina Leuckfeld in 1941 in ludwigshafen is hertrouwd met Friedrich Christain Kaiser en dat ze daarna in Nurnberg woonden. Emma was toen al in de 70!!

Ik heb deze gegevens gevonden in de huwelijks en overlijdens akte van "Emma Wilhelmina Sophie in mei 1913 gehuwd is met Ludwig Heinrich Hoffmann, te Ludwigshafen"  (dit was een dochter uit het huwelijk van Emma met Churitz)

Maar nu loopt het spoor weer even "dood", wie kan me helpen aan een goede zoek voor Nurnberg of kan beter dan ik het kan zoeken en vind voor mij de overlijdensdatum van Emma Adolphina.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kèren

Hallo Robert,

Ben een beetje op zoek geweest naar online bronnen, maar zie niets uit de periode die je zoekt.

Misschien is het een idee om het plaatselijk archief aan te schrijven om te zien of zij je verder kunnen helpen.

Soms kost het geld, maar hier is de link Stadtarchiv Nürnberg

Ben benieuwd of je het kan achterhalen zo.

Keren

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Robert Leukfeldt

Vervelende fout, het huwelijk was niet in 1941, maar moet voor 1913 hebben plaats gevonden en ook het overlijden van Friedrich Wilhelm Churitz was voor die tijd. Kaiser was iverigens schijnbaar ook kapper.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om commentaar te plaatsen

Je moet lid zijn om commentaar achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan voor onze forum. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden