Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

vertaling rondom Churitz


Robert Leukfeldt

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Met dank aan dit forum (Admin!!!!) ben ik aan een aantal akten gekomen rondom de al tijden door mij gezochte familie Churitz. Let op voor de helpers...de ouders die genoemd worden in het deel van de bijgevoegde akte zijn mij bekend. Maar... als ik het goed lees, dan zou Emma hertrouwd zijn met een Kaiser? Grote vraag is dus..klopt dit en wat staat er nu precies te lezen in deze afbeelding. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat het minimaal 2 jaar geleden ik een heel klein beetje vaardig was...maar helaas...

 

2e afbeelding staat volgens mij weer dat Emma is hertrouwd, welke woonplaats?

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

bewerkt door Robert Leukfeldt
2e foto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Tochter des verlebten Friseurs Friedrich Wilhelm Churitz,
zuletzt wohnhaft in Neuenahr, Kreis Ahrweiler, und
dessen Witwe Emma Adolfine geborenen Leuck-
feldt, jetzt Ehefrau von Friedrich Christian Kaiser, Friseur, wohnhaft
in Neuenahr.

Mutter: Emma Adolfine geborene Leuckfeldt,
wiederverehelichte Kaiser, wohnhaft in Nürnberg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Na het terugkijken van de verschillende aktes en de vertaling van een deel... in de akte staat te lezen dat Friedrich Wilhelm Churitz al voor het huwelijk in 1913 is overleden en Emma Adolphina dan gehuwd is met Kaiser. Maar hoe moet ik dan de aantekening rechtsboven lezen, daar staat opnieuw een huwelijksdatum

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

De opmerking rechtsboven heeft betrekking op het 2e huwelijk van Ludwig Heinrich Hoffmann:
Zur 2. Eheschließung am 23. Dezember 1941. Standesamt Ludwigshafen am Rhein Nr. 955.

 

Zijn 1e huwelijk is ontbonden door het overlijden van de echtgenote:
Die Ehefrau Emma Wilhelmine Sophie Hoffmann ist am 10. Mai 1940 verstorben. (Standesamt Ludwigshafen am Rhein, Nr. 667/1940). Ludwigshafen am Rhein, den 10. Mai 1940. Der Standesbeamte. In Vertretung: [gez.] Schmitt.

bewerkt door cevdykum
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

en wederom bedankt, soms lukt me het om oud duits te lezen, maar deze akten kan ik niet ontcijferen. Wie weet kom ik ooit de missende delen van deze kant van de familie nog op het spoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt
Op 7-2-2016 om 12:50 zei cevdykum:

Tochter des verlebten Friseurs Friedrich Wilhelm Churitz,
zuletzt wohnhaft in Neuenahr, Kreis Ahrweiler, und
dessen Witwe Emma Adolfine geborenen Leuck-
feldt, jetzt Ehefrau von Friedrich Christian Kaiser, Friseur, wohnhaft
in Neuenahr.

Mutter: Emma Adolfine geborene Leuckfeldt,
wiederverehelichte Kaiser, wohnhaft in Nürnberg.

 

Na ruim een jaar, kom ik terug nog weer terug op de vertaling van deze akte en heb daarbij 2 vragen:

Er staat dat F.W..Churitz zuletzt wohnhaft in Neuenahr, kan ik daaruit concluderen dat hij daar dan is overleden?

 

Emma Adolhina is opnieuw gehuwd met Kaiser en wonen in Nürnberg.. Er is echter in de buurt van Neuenahr ook een Nürburg , kan het zijn dat het de laatste plaats is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Er staat dat de laatste woonplaats Neuenahr was. Theoretisch kan hij natuurlijk elders zijn overleden terwijl hij woonachtig was in Neuenahr, maar de overlijdensakte zal in het Standesamt van Neuenahr aanwezig zijn.
 

Er staat zonder enige twijfel Nürnberg. Mogelijk is er Nürburg gezegd en Nürnberg opgeschreven. Kun je de bijbehorende akte in zijn geheel posten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

De akte waar de woonplaats in werd genoemd.

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...
  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Toch even laten weten, ik heb (december 2020) eindelijk de vragen rondom Churitz kunnen oplossen en daarmee de stamboom van mijn familie kunnen afronden. Iedereen die destijds heeft meegedacht BEDANKT!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder
3 uur geleden zei Robert Leukfeldt:

Toch even laten weten, ik heb (december 2020) eindelijk de vragen rondom Churitz kunnen oplossen en daarmee de stamboom van mijn familie kunnen afronden. Iedereen die destijds heeft meegedacht BEDANKT!!!

Top dat je geslaagd bent in het oplossen.

En erg leuk ook dat je dit op SVF laat weten.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...