Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Zoekakten.nl wordt afgebouwd


Liesje

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Vanavond zag ik bij zoekakten dat de site over een paar dagen er niet meer is.

Zonder uitleg, zo maar, weg.

Er kan niet over gecorrespondeerd worden.

Dat betekent voor mij einde hobby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

De site van zoekakten vermeldt het volgende bericht:

 

 

Wegens omstandigheden zal zoekakten de komende dagen worden afgebouwd !!! Dagelijks zullen er bepaalde onderdelen gaan verdwijnen. Over het opheffen van zoekakten kan NIET gecorrespondeerd worden !!!

 

 

Ik hoop dat het niet waar blijkt of dat er een doorstart gemaakt zou kunnen worden. Duimen dus. met vriendelijke groet, Bart

bewerkt door Bart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@ Liesje,

 

Onze berichten betreffende verdwijnen zoekakten hebben elkaar gekruist.

 

met vriendelijke groet, Bart 

 

 

sadminF: de twee onderwerpen zijn nu samengevoegd

bewerkt door sadminF
sadminF - samenvoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ja, kan gebeuren Bart, maar het blijft triest, voor een 1 aprilgrap is het nog te vroeg, jammer dat het op deze

manier moet gebeuren.

ik heb nog even gekeken, en al ben ik het er eigenlijk niet mee eens, Genver is er nog wel!

Maar voor hoe lang? Tis en blijft zonde voor een amateur-genealoge.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dit is zeer triest! Ik hoop nat als jij, Bart, dat iemand de site kan open houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Het hoeft niet het einde te zijn van je hobby, Liesje. Zoekakten.nl is/was een geweldig handig hulpmiddel om scans te vinden op Familysearch.org, maar zonder deze indexen kun je de hobby ook blijven doen. Het duurt alleen veel langer, omdat je de index mist en dus veel meer moet bladeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dag Frank

Weet je, zoekakten, en voorheen Genver, was zo fijn omdat er ook zoveel DTB's op staan.

Natuurlijk zullen er andere wegen zijn of komen, alleen - ben 73 - weet die gewoon (nog) niet te vinden....ben écht

een leek. Maar ik zal wel gaan zoeken, opgeven komt pas als het echt niet meer te vinden is voor me. Steeds meer archieven

zetten scans op internet. Zelf denk ik dat wiewaswie en zoekakten samengevoegd gaan worden, denk ik...

En anders kan ik altijd hulp zoeken.

groet

liesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Liesje, genver2 geeft links naar veel (lang niet alle) DTB's die online staan. Voor veel moet je zelf in familysearch gaan zoeken. Ik heb momenteel zelf even geen tijd ivm familiegebeurtenissen, maar misschien kan iemand hier wel een beknopte handleiding schrijven hoe men bij de Nederlandse scans van familysearch kan komen, want ik kan me voorstellen dat men dat niet makkelijk vindt.

Liesje, genver2 geeft links naar veel (lang niet alle) DTB's die online staan. Voor veel moet je zelf in familysearch gaan zoeken. Ik heb momenteel zelf even geen tijd ivm familiegebeurtenissen, maar misschien kan iemand hier wel een beknopte handleiding schrijven hoe men bij de Nederlandse scans van familysearch kan komen, want ik kan me voorstellen dat men dat niet makkelijk vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Beste forumleden,

 

Het is jammer, dat opnieuw de site dreigt te stoppen, want het was een makkelijk opstapje naar de online akten van FamilySearch. 

We hebben het jaren zonder gedaan en sinds die tijd is FamilySearch ook veel meer geordend geraakt.

 

De site van FamilySearch zelf is stukken verbeterd en ook zijn ze bezig met het zogenaamde "indexeren" door akten, ook Nederlandse akten, te transcriberen waardoor die door gebruik van hun zoekvenster te vinden zijn. Ook is er een link naar de Nederlandse bronnen, waar ook goed mee te werken valt. Het is wennen, dat heb ik al gemerkt toen ik daarnaar overstapte toen genver de 1e keer [tijdelijk] stopte. Ik heb sindsdien de site nog nauwelijks nodig gehad en ja het is meer zoeken maar dat brengt het echte archiefgevoel weer een beetje terug. 

 
Links:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Succes en vergeet niet dit forum helpt graag! Aarzel niet om dan ook uw vragen hier te plaatsten.

 

Met een genealogische groet,

sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dankjewel sadminF

Heb beide links bij mijn favourieten gezet...... nog even eerst nog iets anders uitwerken en daarna ga ik volop zoeken!

Dankjewel voor je altijd vriendelijke en onvolprezen hulp.

een dankbare Liesje

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_b-wink.gif" alt="b):">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...