Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Evert Capper(s) uit Doesburg


Petra

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Zou iemand de doop van Evert Cappers (Kappers) in Doesburg kunnen achterhalen? Hij werd soldaat en trouwde in Groningen (eerst in 1689, opnieuw in 1691 en ten derden male in 1697) en gaf op uit Doesburg te komen. De namen van zijn kinderen: Gepke (denkelijk naar moederszijde), Michiel, Egbert (zeker naar moederszijde), Jannes, en Everhardus. Alles gewoon gereformeerd.

 

Zelf vond ik in Doesburg dopen van kinderen van Michiel Cappers (zie de vernoeming van een zoon Michiel hierboven!) en Elizabeth / Liesbeth Overhagen, Averhage of Overhuyzen. Dat waren Aeltien (18-4-1669, Henrick (31-3-1671) en Catharina (28-10-1672). Een doopgetuige Evertien Cappers was gehuwd met Derrick Brant en kreeg zelf ook kinderen in Doesburg.

 

Ik vermoed dat Evert een eerdere zoon uit dit huwelijk is, geboren rond 1665, maar kon dat niet bevestigen. Iemand? 

Bij voorbaat dank,

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Petra,

 

Geen doop helaas, wel het volgende, in de index WIC: Militairen uitgezonden naar Brazilië 1649 - 1654 via gahetna komt een Michiel Cappers voor.

 

Naam Cappers, Michiel

Herkomst Heusden

Stuk Zeeland

Bronverwijzing Nummer toegang: 1.01.02, inventarisnummer: 12582.7, (147)

 

Groeten van Jacqueline

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dank je wel Jacqueline. Ik zal proberen dit te vinden, loopt dat via het archief van Zeeland?

Overigens krijg ik de timing nog niet op een rijtje. Die uitzending ligt dus via 1649-1654, dat zal dan toch wel niet de Michiel zijn die vanaf 1669 kinderen krijgt. (Tenzij hij jong is vertrokken, en ook nog veilig teruggekomen.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...