Beheerder sadminF Posted November 19, 2015 Beheerder Share Posted November 19, 2015 Beste forumledenPer 1 januari aanstaande wordt de site WatWasWaar beëindigd er zal een doorstart zijn van de kadastrale kaarten bij de RCE, Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed.Zie: Please login or register to see this link. Met een genealogische groet, sadminFDoorstart kadastrale kaarten bij de RCEPlease login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Hypo Posted December 27, 2015 Member Group Share Posted December 27, 2015 Ik heb even op de site van het Cultureel erfgoed gekeken maar ten opzichte van watwaswaar is het een groot drama. Geef mij watwaswaar weer terug. Van een gratis scan (wel zelf puzzelen) wordt er nu € 5 gevraagd voor een hoge resolutiescan via download. Het geld graaien gaat gewoon door. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Theo Posted December 27, 2015 Member Group Share Posted December 27, 2015 Ik heb ook even gekeken maar vind het wel meevallen. Zonder download van 5 euro kan ingezoomd worden op de scans en kan je eventueel een schermafdruk maken en opslaan.De link naar de site waar ik gekeken heb is: Please login or register to see this link. Toen ik in het zoekvenster 'Warmenhuizen' (een dorp dat mij interesseert) kreeg ik meteen ook veel foto's te zien. Leuk, maar als je alleen de kadastrale kaarten wil zien kan je bijvoorbeeld 'Warmenhuizen and kadastrale' intypen. Dat woordje 'and' ertussen moet je dus even weten, dat leggen ze uit bij F.A.Q. 5 euro voor een download is discutabel voor een overheidsorganisatie (winst maken mag volgens mij niet), maar het kan makkelijk omzeild worden. Ik vraag me af of bij watwaswaar wel een goede download mogelijk was. Groetjes, Theo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts