Member Group hoogie Posted September 15, 2010 Member Group Share Posted September 15, 2010 Goedemorgen Amsterdamse zoeker(s) Is het misschien mogelijk om te kijken of er misschien nog kinderen in Amsterdam zijn geboren tussen 1823-1830 bij het echtpaar Willem Bolman en Ariaantje Hartenberg? Ik heb de kinderen: Klasina-28-11-1819. Willem-14-03-1821. Willem Frederik-5-07-1823. ???? Alida Adriana-15-10-1830.(mijn overgrootmoeder) Gijsbert-12-11-1834. Een rustpauze voor moeder Bolman zou natuurlijk geweldig geweest zijn,maar........ ik zou het erg graag zeker willen weten. Bij voorbaat mijn hartelijke dank Maak er een mooie dag van. groetjes,hoogie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Hallo Hoogie, Als je een paar weekjes kan wachten, dan wil ik het wel op mijn lijstje plaatsen. Ik ga trouwens naar Haarlem en niet naar het SAA, dat is voor bij niet te doen sinds het in de binnenstad zit. Dat betekent dat ik alleen de Burgerlijke Stand kan inzien, maar dat is ook verder geen probleem voor je zoekvraag. Die zoekvraag is zoeken in de jaren 1823 - 1830 of er nog kindjes uit dit gezin zijn bijgekomen? Laat maar weten, of je het zo wilt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Vond dit op de website van het SAA, uit het archief huiszittenhuizen. Als je het zelf al niet hebt gevonden.... Please login or register to see this image. /uploads/emoticons/default_nut.gif"> Please login or register to see this attachment. Als ze nog kinderen heeft gehad zijn ze in ieder geval vroeg overleden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Masje II Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Hallo Hoogie Heb je al eens op onderstaande site gekeken waar de geboorteaktes van Amsterdam opstaan. Ook tussen 1823 en 1830. Tevens kan men overlijdens vinden, ook tussen 1823 en 1830. Mogelijk dat men doodgeboren kinderen tegenkomt. Please login or register to see this link. mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group hoogie Posted September 16, 2010 Author Member Group Share Posted September 16, 2010 Beste Kèren & Masje II, Dank voor jullie antwoord. Masje II, Je hebt gelijk.Er staan indexen bij de geboortes,echter niet bij de overlijdens. Conclusio: ik heb mijn vraag verkeerd gesteld. Kèren, Mijn hartelijke dank voor je aanbod De huiszittenhuizenpagina had ik gezien èn daarop inderdaad,behalve deze genoemde 3 kinderen, géén andere kinders kunnen ontdekken. Ik zal eerst de index van de geboortes goed bekijken en dan kom ik op mijn vraag en jouw aanbod terug. groetjes,hoogie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group hoogie Posted September 16, 2010 Author Member Group Share Posted September 16, 2010 Nog even een vervolg op mijn mailtje van vanmorgen. De index van de geboorteaktes van Amsterdam begint in 1883. De index van de overlijdensaktes van Amsterdam begint in 1843. en om nu,zónder index,alle geboorte-overlijdensaktes te bekijken is onbegonnen werk. dus géén indexen tussen de jaren 1823-1830. Kèren, Zou ik jou mogen vragen of je alsjeblieft in die tijd zou willen kijken in het overlijdensboek. daar hebben we misschien meer duidelijkheid dan bij de geboortes. en dan graag bij de namen "Bolman - Bolleman - Boleman" Op de geboorteaktes van zijn 5 kinders tekent hij met deze naam. Ik heb alle tijd ....maar wel al,bij voorbaat,mijn dank groet,hoogie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 Zou ik jou mogen vragen of je alsjeblieft in die tijd zou willen kijken in het overlijdensboek. daar hebben we misschien meer duidelijkheid dan bij de geboortes. en dan graag bij de namen "Bolman - Bolleman - Boleman" Op de geboorteaktes van zijn 5 kinders tekent hij met deze naam. Ik heb alle tijd ....maar wel al,bij voorbaat,mijn dank Ga ik doen, Hoogie het staat op mijn lijstje. Lukt het komende week niet, dan zeker de week daarop. Als er veel Bollemannetjes zijn overleden in die tijd moet ik het misschien in twee archief bezoeken doen, maar we zien wel hoe dat loopt. Je hoort nog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 Hallo Hoogie, Even een kort verslagje over het archief onderzoek, bij overlijden en geboorte Amsterdam tussen 1823-1830 zijn geen kinderen van het echtpaar Bolman / Hartenberg gevonden. Probeer zo gauw mogelijk wat uitgebreider te zijn. Please login or register to see this image. /emoticons/default_happy_1.gif" alt=":0(("> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted October 3, 2010 Share Posted October 3, 2010 Hallo Hoogie, Volgende voor je nagekeken: GEBOORTE 1822-1831 Alleen BOLMAN aangegeven register en folio nr. Alida Adriana 16 OKT 1830 regnr.8 // folio.125v Dirk 07 MEI 1828 regnr.4 // 151v Hillegonda Maria 05 MEI 1823 regnr.?? // ?? [niet mogelijk, dus niet bekeken] Jannetje 27 JAN 1825 regnr.2 // 68v Willem Frederik 07 JUL 1823 regnr.5 // folio.76 OVERLIJDEN 1822-1831 BOLMAN aangegeven register en folio nr. Ernst 23 JUL 1831 regnr.6 // folio. 48 Pieter 06 SEP 1828 regnr.5 // folio.187 Willem 20 MEI 1831 regnr.4 // folio 122 BOLLEMAN Antje 11 JUN 1824 regnr.4 // folio.128 Barbara 20 JAN 1829 regnr.2 // folio.52v Johannes 17 FEB 1830 regnr.2 // folio.163 Marrytje 08 APR 1824 regnr.2 // folio.199v Geen Boleman bij overlijden Pieter BOLMAN, melkverkooper gehuwd met Hilletje DE WIT kan misschien een relatie zijn van jouw Willem? Hij overleed op 35 jarige leeftijd in SEP 1828, en was geboren in Loosdrecht. Van akten en tienjaren-tafels heb ik foto's gemaakt, misschien kan je er wat mee, zo niet weggooien Please login or register to see this link. Download van de ZIP bestand begint meteen, dus schrik niet..... Please login or register to see this image. /emoticons/default_laugh0.gif" alt="$"> De link blijft een paar weken bestaan, daarna wordt ie automatisch verwijderd. Sorry, dat ik geen beter nieuws voor je heb...... Please login or register to see this image. /emoticons/default_cool.gif" alt="8}"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group hoogie Posted October 4, 2010 Author Member Group Share Posted October 4, 2010 Goedemorgen Kèren, Heel erg hartelijk bedankt voor de resultaten van je zoektocht. Ik heb jouw mailtje uitgeprint èn de aktes idem dito. Ik ben er erg blij mee en ga ze de komende dagen goed bestuderen! Heb je nog kosten gemaakt? reis-koffie-akten kosten?? Geef dan alsjeblieft de kosten + bankrek.nr door,dan worden die zsm overgemaakt.... Nogmaals hartelijke dank, groetjes,hoogie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 Hallo Hoogie, Hoef geen kosten terug hoor, die waren minimaal, het was een genealogische vriendendienst die ik graag heb gedaan. Zo doen we allemaal wat voor elkaar op dit forum, toch? De vraag blijft waarom er in die tijd geen kinderen zijn geboren uit dit echtpaar. Veel miskramen? Of was pa afwezig om een of andere reden? Groetjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group hoogie Posted October 5, 2010 Author Member Group Share Posted October 5, 2010 Dag Kèren, Vader was touwslager en ik heb géén ander beroep bij hem gevonden. Ik heb gezocht òf er misschien een relatie bestaat met de Friese familie Bolman, maar niet gevonden in connectie met Willem Bolman en Ariaantje Hartenberg. Tja miskramen.....kan natuurlijk Kèren,nogmaals bedankt,ik zoek gewoon verder naar mijn Bolman-netjes ! Een fijne dag met dit mooie weer,groetjes,hoogie. altijd op zoek naar: Enderberg -eiland Gottland (Zweden)-Amsterdam. Ellingsen. -Arendal (Noorwegen) -Amsterdam. Ho(o)gendorp. -Alkemade-regioTer Aar- Uithoorn Duiker - Workum (Fr.) -Drente. regio Amsterdam. Timmermans. Den Dungen- St.Michelsgestel -Den Haag. Van der Molen: Winschoten-Beerta en omgeving (Groningen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts