Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

gezin VAN DUUREN-IMHOF


Framegote

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hallo,

 

Omdat eerdaags mijn moeder 91 jaar wordt wil ik toch een poging doen een van haar vragen m.b.t. haar familie te beantwoorden. Ik kan haar een hele hoop vertellen, maar ze wil maar een paar dingen weten:

 

1. De overlijdensdata van 3 van haar ooms en tantes:

--- Alida Cornelia van Duuren, geb. Utrecht 14-05-1887, op 16-11-1911 in Amsterdam gehuwd met Jacob Dogger, 2 zoons: Jacob (* Amsterdam 24-07-1912) en Gerrit (*Amsterdam 01-10-1916). Op 14-12-1926 staat ze ingeschreven op de Stuwstraat 101 te 's Gravenhage. Zij woonde later in Amsterdam. Het verhaal gaat dat zij plotseling (ach ... ze was al oud) was overleden en door haar kinderen naar Den Haag is gehaald om daar te worden begraven. Mijn moeder heeft nooit een rouwkaart o.i.d. gezien...

--- Hendrik Johannes van Duuren, geb. Utrecht 12-10-1891, in Amsterdam gehuwd op 28-08-1919 met Trijntje Kok. Zij hadden geen kinderen. Ook hij is overleden net buiten het zicht van mijn moeder. Dat zal ergens begin jaren 80 geweest zijn, vermoed ik.

--- Franciscus van Duuren, het jongste broertje van mijn oma. geboren in Utrecht 21-10-1897, gehuwd te Amsterdam op 23-03-1922 met Dina van der Hilst. Zij hadden 2 kinderen: Franciscus Arnoldus, geb. Amsterdam 10-12-1922 en Henriëtta Aletta, geb. Amsterdam 16-11-1924.

 

2. Zijn er nog levende nazaten van bovengenoemd echtpaar (haar grootouders)?

-- Ik kom zelf met deze vraag niet ver. Ik kan wel op Facebook of in de telefoonindex kijken, maar daarmee vind ik niet de connectie. Bij veel van haar ooms en tantes kom in niet verder dan hun huwelijk en de geboorte van 1 of 2 kinderen.... rond de eeuwwisseling of in ieder geval niet na de 2e wereldoorlog. Een huwelijk van mijn moeders neven en nichten zijn vanwege de privacy in de archieven niet openbaar.... maar misschien weet iemand iets?

 

Ik heb in WieWasWie en Delpher gezocht en ook op graftombe.nl, maar ik kom nergens verder.

Kan iemand me een zetje in de juiste richting geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frank,
Heb je al eens op de site van Archief Amsterdam gekeken of er persoonskaarten of gezinskaarten zijn?
Als ze daar gewoond hebben zou je haast zeggen dat daar wellicht opstaat wat er gebeurd is met iig de genoemden in nummertje 1.
Groetjes, Keren

 

P.S. Die van Hendrikus Johannes 1891 heb ik gevonden, zal nog even verder zoeken.

bewerkt door Kèren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frank,

 

Kan je me even een PM sturen.

Kan ik je het een en ander opsturen.

Zo heb ik ook de gezinskaart van Jacob Dogger, ze zijn in 1925 uit Amsterdam vertrokken.

En Franciscus ook in vorm. 1928.

 

Groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
joke andriessen

Frank,

 

Omdat je de krant niet online kunt bekijken weet ik niet of dit iets is, maar omdat je nog weinig reacties hebt vermeld ik het even

ik heb hier

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 gezocht op Alida Cornelia van Duuren en kreeg dit:

 

 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.


verschenen in HS op blz 11 19 feb 1965

 

 

 

! In verband met auteursrechten is de digitale Haagsche Courant van 1945 tot en met 1965 alleen in de studiezaal van het Haags Gemeentearchief en in het Historisch Informatiepunt Ypenburg (locatie openbare bibliotheek Ypenburg) volledig online te raadplegen.

U kunt de overige jaargangen van de Haagsche Courant die nog niet zijn gedigitaliseerd raadplegen in de studiezaal van het Haags Gemeentearchief.

 

 Groet, Joke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumleden Groep

Frank,

Heb je al eens op de site van Archief Amsterdam gekeken of er persoonskaarten of gezinskaarten zijn?

Als ze daar gewoond hebben zou je haast zeggen dat daar wellicht opstaat wat er gebeurd is met iig de genoemden in nummertje 1.

Groetjes, Keren

 

P.S. Die van Hendrikus Johannes 1891 heb ik gevonden, zal nog even verder zoeken.

Ik heb inderdaad op de site van stadsarchief Amsterdam gekeken en een aantal gezinskaarten gedownload. Omdat ze daar zijn vertrokken kok ik er helaas niet verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumleden Groep

Frank,

 

Omdat je de krant niet online kunt bekijken weet ik niet of dit iets is, maar omdat je nog weinig reacties hebt vermeld ik het even

ik heb hier

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 gezocht op Alida Cornelia van Duuren en kreeg dit:

 

 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

verschenen in HS op blz 11 19 feb 1965

 

 

 

! In verband met auteursrechten is de digitale Haagsche Courant van 1945 tot en met 1965 alleen in de studiezaal van het Haags Gemeentearchief en in het Historisch Informatiepunt Ypenburg (locatie openbare bibliotheek Ypenburg) volledig online te raadplegen.

U kunt de overige jaargangen van de Haagsche Courant die nog niet zijn gedigitaliseerd raadplegen in de studiezaal van het Haags Gemeentearchief.

 

 Groet, Joke

Dank je Joke. Ik zal dus toch ooit naar Den Haag moeten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...