Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Johanna Maria Anna Houtman


corgra

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Ik ben op zoek naar verwanten van Johanna Maria Anna Houtman geboren 1930, dochter van Carel Diederik Marius Houtman en Anna Roosnek. Anna Roosnek is een zus van mijn oma Schoontje Roosnek. Johanna Maria Anna is de enige nicht van mijn vader via zijn moeders kant die ik kan vinden. Was zij getrouwd? had zij kinderen? Graag antwoord op deze vragen.

CJ Gradisen

bewerkt door sadminF
Privacyregel: nog niet zeker dat ze is overleden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Je wilt dingen weten die met een volwassen Johanna te maken hebben, maar heeft zij haar kinderjaren wel overleefd? ==>

 

 

Heeft Johanna WW2 overleefd omdat haar moeder Anna hier alleen wordt vermeld ivm met Theresienstadt in 1945?

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Haar vader Carel was begin 1941 te Amsterdam overleden, dus was ze niet bij hem in 1945....

Vreemd trouwens dat zowel Anna als Johanna niet op de familieadvertenties stonden ... leefde Johanna nog in 1941? (of heb ik een verkeerde Carel Houtman te pakken?)

e.g.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik weet dat ze nog leeft in 1933:

"In March 1933, C.D.M. Houtman and his wife A. Roosnek, living in Tandjoeng Garboes on the East Coast of Sumatra, request the Gouvernor-General of the Dutch Indies to allow their adopted daughter Johanna Maria Anna to take on the surname Houtman."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
joke andriessen

In Amsterdam is een archiefkaart van vader en moeder openbaar.

Van dochter niet openbare kaart.

Als er overlijden bekend is kan om openbaarmaking gevraagd worden.

 

 

Er was ook een advertentie waar moeder en dochter in stonden bij overlijden van vader, te zien bij CBG

 

En zal ze dit zijn?

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

beëdiging als Marva officier.

bewerkt door joke andriessen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bedankt voor alle reacties

Johanna Maria Anna Houtman heeft de oorlog overleefd.

Het zou best kunnen zijn dat ze in 1954 beëdigd is als Marva-officier, ik ga hier verder zoeken.

De advertentie in de krant van Leiden was van de ouders van Carel, die in Amsterdam was overleden. Dit als een bericht voor lokale bekenden. Ik heb daarvan ook de kennisgeving gevonden van de ouders.

De advertentie van het CBG heb ik ook gezien.

Ik wil graag weten of ze getrouwd is en of ze kinderen heeft.

 

Als mensen nog meer weten over Johanna Maria Anna Houtman, dan hoor ik dat graag.

Nogmaals al heel erg bedankt.​

Vr. gr. Cor Gradisen

 

​​

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ten eerste: Ik raad je aan in de toekomst zoveel mogelijk relevante infomatie te geven ... in dit geval, wat is de laatste datum dat iemand zeker nog in leven is (en waar) ... dat voorkomt onodige speculatie en gezoek!!

 

 

Ten tweede: Hebbes???? 

 

Ze is overleden 17 september 2012, en ja ze had kinderen en kleinkinderen

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

 

Een dochter in 1958

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

En, in 1960 krijgt ze en tweeling?

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

De namen van mijn moeder; een geschiedenis in verhalen, een verhaal in de geschiedenis door Erna Slangen

“Slangen schrijft de geschiedenis van haar moeder en haar familie. Haar moeder was geadopteerd. Slangen besteedt aandacht aan de gevolgen die dat had voor haar identiteit. In het boek gaat ze terug naar de tijd in Nederlands-Indie, de Jodenvervolging en de watersnoodramp. Ook beschrijft ze welke gevolgen het veranderende denken over de geboortebeperking had en de Koude Oorlog.â€

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...