Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

gevraagd kopie geboorte 1904 Maastricht


Ludmilla

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Is er iemand die - bij gelegenheid- voor mij een kopie kan maken van de geboorteakte 05-02-1904 te Maastricht van Jozef (of Josef) Cadier, overleden 11-04-1944 te Wolverhampton (Engeland), lid van de PIB, bron

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Ik vermoed dat hij een zoon is van Petrus Cadier en Maria van de Veur die in 1891 trouwden en een aantal kinderen kregen waaronder een Jozef die in 1901 slechts 3 maanden oud werd, bron genlias. (vader overlijdt in januari 1904)

Is er iemand die bekend is met de familie Cadier in Maastricht die mogelijk meer informatie kan verstekken over Jozef Cadier? (de 3 namen uit het telefoonboek hadden geen informatie)Persoonlijke gegevens kunnen via een PM worden doorgegeven. Kosten worden vergoedt.

Hartelijk dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Alle gevraagde en gevonden informatie zal als resultaat op die site verwerkt worden. Richard vd Velde is beheerder van oa die site; er zijn nog wat personen waar wat weinig of niets bekend is, ik help hem met zoeken, kom ik er niet uit dan kunnen de lezers van SVF hierbij misschien helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumleden Groep

Zo op de valreep van het verstrijken van dit jaar, blijken er dus toch nog wat openstaande vragen opgelost te worden....

Zojuist kreeg ik via de mail van ons lid Adiaancl de kopie van de geboorteakte doorgestuurd, waarop dus de ouders genoemd staan, Jozef Cadier was de zoon van Joannes Cadier, 32 jaar en Angenitta Merix. Zo kan ik verder zoeken naar mogelijke nabestaanden die meer weten over Jozef.

Inmiddels is via het opvragen van de overlijdensaktes in Engeland gebleken dat hij met collega's in een legertruck zat waar ze uitgeslingerd werden na een aanrijding met een trolleybus; Jozef overleed aan de gevolgen van een shock door zijn vele verwondingen.

Geweldig, dank je wel voor het meedenken en ik zal de akte doorsturen aan Richard van de Prinses Irene Brigade, ook namens hem, dank je wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smiley_tour.gif" alt="Tour_9"> Om het jaar dus leuk uit te fietsen hier nog wat info; Maastricht 30 oktober 1895 akte nr 234.

Joannes Cadier milicien bij het tweede regiment infanterie, van beroep aardewerker oud 24 jr zoon van Jacques Cadier en Gertrudis van der Zee, beide wonende te Maastricht trouwt met Angentta Merix, aardewerkster oud 23 jr geb te Kessel Limburg, dochter van Pieter Merix schippersknecht en Johanna Catharina Meijer.

Groetjes  Adriaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Die had ik nog niet, wel dat zijn ouders 6 kinderen kregen waarvan Jozef de jongste was, vader Joannes overlijdt als Jozef 2 jaar is, 25 jaar oud, Moeder hertrouwt in 1911 en ze overlijdt in 1925 wonende te Eindhoven.

Jozef's oudste broer en twee zussen zijn gehuwd en via de adverenties CBG kom ik een heel eind.

Vader Joannes was het tweede kind van 12 kinderen, ook die ooms en tantes van Jozef heb ik uitgewerkt, dit gaat wel lukken.

Dank je wel,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk te weten dat je toch niet alles weet, Jozef had nog een jongere broer die werd geboren op 10-febr-1906 te Maastricht aktenr 41 en zijn naam was Johannes.  Veder voor allen een gezond 2011.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Richard van de PrinsesIreneBrigade heeft contact gehad met de 81 jarige dochter van de zus van Jozef. Zij was blij verrast. Er is nog een grote foto van hem. Na het overlijden van zijn moeder vertrok hij met zijn broer naar Antwerpen, waar hij trouwde; het huwelijk bleef kinderloos. Hoe hij bij de PIB is gekomen is niet bekend. Hij overleed in 1944.

De site is bijgewerkt, de foto volgt nog,

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

via de linkerkolom naar Erelijst gesneuvelden, op die site helemaal boven aan klikken op "hier" om te komen bij de in Engeland overleden slachtoffers, in de lijst staat de naam van Jozef Cadier.

In de informatie worden Adriaan en de leden van SVF bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...