Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

StamboomNederland is "stilletjes" begonnen


Gast limburger

Recommended Posts

StamboomNederland.nl is "stilletjes" vandaag begonnen. De eerste maanden schijnen een soort proefperiode te zijn.Ze moeten tenslotte ervaring opdoen. Begin 2011 beginnen ze "echt"

Met vriendelijke groet,

Limburger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Goed dat je het ook op SVF onder de aandacht brengt, een nieuw project van Rob van Drie en het CBG. Zoiets verdient hulde.

Ik heb gemerkt dat het een beetje een "stilte voor de storm" kan zijn. Er wordt hier en daar al behoorlijk over geschreven. Zelf heb ik gisteravond na je bericht en vanochtend alles eens verkent, me aangemeld, ingelogd, en de voorwaarden doorgenomen. Op zich ben ik enthousiast, kan ik op deze manier mijn stamboom onderbrengen en/of presenteren?

Je kunt je gegevens 1 voor 1 invoeren zoals in een genealogieprogramma, of in een keer een gedcom importeren. Er zijn 3 mogelijkheden, een gratis basislidmaatschap, of met premium of premium plus waarmee je met meerderen aan 1 project kan werken binnen een grotere capaciteit. Je kunt kiezen om je gegevens te tonen aan anderen, of juist niet. Nadat er 5 jaar niet is ingelogd op je account, dan worden de gegevens bezit van het CBG.

Ik heb wat geupload, bekeken hoe het er uit ziet, hoe je kan zoeken, enz.

Mijn conclusie: ik heb me afgemeld. Er zijn nog te veel vragen die niet onder help staan, je kunt een vraag stellen onder contact maar een reactie laat op zich wachten, wel kun je meer vinden op de googlelink die genoemd staat in het document voorwaarden, maar beter zou zijn ook die met een directe link te verbinden. Jammer is dat je emailgegevens voor derden openbaar is. Er zijn te weinig "verwijder" icoontjes en voor je het weet zit je aan 4 betaalabonnementen vast en moet je via een herroepmail een poging doen om alles te annuleren.

Ik zal de discussies proberen te volgen, kijken of er technische verbeteringen komen, en dan nog de vraag of we hier op zitten te wachten, bij Familysearch en anderen kun je je gedcoms kwijt. Er komt wel veel promotie van een bepaalde kant, ik denk dat er straks een grote samenwerking is waardoor alles in 1 databank (wie is wie) gaat komen, voor onze geschiedenis op nageslachten een goede zaak, maar onvolkomenheden binnen de bestanden zullen blijven voorkomen. Het blijkt dat er toch privacy op staat terwijl dat niet is toegestaan. Bij de NGV kun je ook je gedcom achterlaten zodat het niet verloren gaat en is er bescherming voor het opvragen en overnemen van gegevens. Ik wacht alles nog even af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi Ludmilla,

Ik heb me wel geregistreerd, maar voorlopig kijk ik echt de kat uit de boom!

Ben al niet zo gek op het onderbrengen van mijn gegevens bij een organisatie en hou me nog steeds bij mijn eigen website om gegevens te delen met anderen.

En als ik nu al zie hoeveel belangrijke dingen nog ontbreken..... 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_whatdoyemean.gif" alt="uh_9">?

Maar ik geef het CBG het voordeel van de twijfel en dat StamboomNederland nog te maken heeft met kinderziekten.

Via de Google Discussiegroep

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

ga ik kijken of hoe anderen er over denken en of het CBG luistert naar klachten e.d.

Misschien zou je je bevindingen daar al op moeten zetten? Ikzelf ga nog niet testen.......

Groetjes,

Evelien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al het een en ander uitgeprobeerd en ik ben er niet kapot van. Ik mis om te beginnen een "help", je weet wel zo'n icoontje waar je op kunt klikken als je er niet uitkomt. Ik zie ook vreemde overzichten, mensen met alleen een sterfdatum terwijl van die mensen alles bekend is:doop,huwelijk en begraven.

Of je ziet alleen een naam en helemaal geen gegevens. Ook ben ik er achtergekomen dat je maximaal 10.000 personen kan invoeren. Op mijn gedcom stonden ca 8000 namen en ik zag ergens staan 80%, zodoende. De wijze van opslaan vind ik vreemd. Ik zou zeggen probeer het eens uit en je zult tot de ontdekking komen dat ze er nog lang niet zijn. Ik denk echt dat dit nog jaren gaat duren voordat het wat gaat voorstellen. 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Groet,

Limburger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geachte forumleden

Het CBG zegt het volgende over het recht op de inhoud:

"Het materiaal dat door een gebruiker is ingebracht op StamboomNederland blijft zijn eigendom tot vijf jaar na de laatste keer dat hij heeft ingelogd op zijn account. Vanaf dat moment gaat de eigendom over op de Stichting Centraal Bureau voor Genealogie, die zorg draagt voor het bewaren en beschikbaar stellen, en dat daarbij de principes van goed archiefbeheer, openbaarheid en privacybescherming in acht zal nemen."

Klik eens de "gebruiksvoorwaarden" dat onderaan de site staat eens aan

en lees aandachtig door voor men eraan begint.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...