Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Hendrik Karel de Graaf


Gast rdg

Recommended Posts

Hendrik Karel de Graaf werd geboren op 22-9-1904 en overleed op 16-2-1965 (USA?). Op 3-1-1930 huwde hij met Lydia Wap (*9-11-1904 - 13-6-1981 Eindhoven of USA). Mogelijk zijn ze in 1955 genaturaliseerd in New York. Zij kregen in elk geval een zoon Jan Willem de Graaf die huwde met Laura Jane de Pue. Zij kregen vier kinderen: John Michael, Peter William, Robert Karel en Laura Louise.

Ik zoek data en plaatsen van Jan Willem en Laura en nog andere kinderen. Er zijn overigens veel De Graaf-en in de VS genaturaliseerd. Van hen zoek ik eigenlijk allemaal meer gegevens. Is het mogelijk op de een of andere manier een overzicht te maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Een paar dingen:

 

Lydia schijnt in 1993 te zijn overleden:

United States Social Security Death Index

Given Name:  Lydia

Surname:  Degraaf

Birth Date:  9 November 1904

Social Security Number:  097-38-6913

State:  New York

Last Place of Residence:  Pike, Pennsylvania

Previous Residence Postal Code:  18328

Event Date:  10 November 1993

Age:  89

-

Graf:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Het lijkt erop dat Jan Willem en zijn familie in leven zijn. Privacy speelt hier dus een grote rol. Daar er nog steeds nazaten in de zelfde plaats lijken te wonen als waar Hendrik en Lydia zijn begraven, waarom neem je niet even direct contact op. Gewoon even wat namen googlen geeft je vescheidene opties.

 

Je krijgt

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

, dus als je ze wilt onderzoeken zul je ze gewoon een vooor een moeten onderzoeken ... net als bij onderzoek in Nederland En net als in Nederland staat niet alles op 1 site.

Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Ruud de Graaf,

 

Een lijst maken via ancestry met een familienaam als de Graaf is vrijwel onmogelijk.

Gericht zoeken is al een crime. 

 

Voor nog in leven zijnde personen zijn de volgende links te proberen:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

[ dit is een betaalsite, maar de zoektocht geeft kleine details die dan toch weer verder helpen]

 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

  [Je weet maar nooit ;-) ]

 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Succes en mocht je denken dat we nadere gegevens op ancestry kunnen vinden laat dat dan weten.

Bij privacy gevoelige gegevens kan dat via een PM.

 

Met een genealogische groet,
sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumleden Groep

Beste Ruud,

 

Ook ik heb belangstelling in Hendrik Karel de Graaf en Lydia Wap maar van heel andere aard. Ik leg het een en ander uit.

Ik behoor tot een vrijwilligersgroep die de begraafplaats in ons dorp restaureerd  en onderhoudt en het toeval wil dat we op dit moment het graf onderhanden hebben van Jacobus Marie Wap en zijn vrouw Lydia van Otterbeek Bastiaans.

Het is een groot graf met metselwerk en een hekwerk. Laat dit nou de grootouders zijn van Lydia Wap die getrouwd is met Hendrik Karel de Graaf.

Aangezien ik ook aan genealogie doe maak ik van elk graf die we restaureren een stamboompje en proberen we eventuele nazaten te vinden om ze te vertellen wat we aan het doen zijn. Na wat speurwerk vond ik ze ook terug in Amerika. Hun grafsteen vond ik in Pensylvania waar ook hun zoon en schoondochter liggen. Zie bijgevoegde url.

 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Hierin staat ook hun emigratiedatum en nog meer gegevens.

Ondertussen lees ik dat Hendrik en Lydia vier kleinkinderen hebben deze heb ik overgenomen, dank daarvoor. Als iemand ondertussen al wat meer weet houd ik mij gaarne aanbevolen. Ik ga zelf ook verder op onderzoek.

Met vriendelijke groet van,

 

Gerrit Hulleman

bewerkt door gjhulleman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 years later...
  • Forumleden Groep
Peter de Graaf

Ben je nog op zoek naar informatie over Hendrik en Lydia en hun familie? Neem dan contact met mij op. Ik ben hun kleinzoon (Peter William de Graaf).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...