Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Uitdaging: Wie is “Thomas� van de Nadort geb ca 1830?


Ozlady

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Helaas is dit een van die vragen waarvoor heel weinig gegevens bekend zijn, maar misschien heeft iemand nou net even geluk.

 

Ene Thomas van de Nadort is voor 1858 naar het buitenland vertrokken. Hij komt aan het eind van zijn leven nog eens terug naar Nederland “to establish his right to some valuable property in Hollandâ€. Waneer hij hierna weer vertrekt, overlijdt hij in 1898 aan boord van een schip en krijgt een zeemansgraf in de buurt van Colombo

 

==> Zijn geboorte zal hoogst waarschijnlijk tussen 1820 en 1840 hebben plaatsgevondem.

 

Natuurlijk kan zijn voornaam verengelst zijn en heet hij misschien Anthonius of Teunis of ????.

In het geval van mogelijke vernoemingen, zijn kinderen krijgen de volgende namen:

Thomas William/Mary Ann/Ellen/Margaret/Rosina/Elizabeth Martha

NB: William, Ellen en Martha zijn namen die bij de schoonfamilie voorkomen.

 

BVD

Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumleden Groep

Ik betwijfel of het veel zal helpen, maar ik weet nu wel dat hij ca 1836 geboren zou zijn.

 

Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Ik kom volgens mij zijn naam tegen op : 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bedankt Robert. Helaas gaat het mij om zijn tijd in Nederland (of misschien wel een van de Nederlandse kolonien) ie wie waren zijn ouders waar/wanneer was hij geboren... Ik ben redelijk bekend met zijn leven vanaf 1858, maar heb totaal geen gegevens van zijn leven voor die tijd.

 

Cheers Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Misschien is dit de man die je zoekt????

 

Teunis van de Nadert (Nadort) geboren 1835 in Broek in Waterland, zoon van Jacob van de Nadort en Grietje Bierdrager.

In het bevolkingsregister 1850-1860 staat hij vermeld als zeevarend.

waterlandsarchief.nl/voorouders.

 

met groet,

Jannie Visch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Wow Jannie… Ik had niet veel hoop, maar ik denk dat je die beroemde speld hebt gevonden!!!

 

Ik heb zo straks de familie van Teunis even helemaal  uitgewerkt. Ik kan huwelijken en/of overlijdens vinden voor elke broer en zuster , maar er is verder helemaal niets voor Teunis na het BR van 1850-1860. Dat is een goed teken. Ook het beroep van zeevarende past goed, omdat ik Thomas vd Nadort niet op een Australische passagiers lijst van ca 1857 kan vinden. Van ervaring komt dit meestal voor bij het zeevarend personeel van een schip.  

Ik had trouwens al eerder naar een oudere Teunis gekeken. Deze blijkt nu een oom van deze Teunis (1835) te zijn.

 

 

Ik vraag me nog wel af waarom "Thomas" in 1898 naar Nederland ging. Ik kan nl geen mogelijke erflater vinden die kort voor 1898 zou zijn overleden. Natuurlijk kan het nog nav een erfenis van zijn moeder zijn geweest die in 1877 was overleden.

 

 

Hartstikke bedankt, Sylvia (&:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast Kèren

Tjonge Jannie, heel knap!!

Heb ook flink zitten zoeken, maar kwam nergens verder.

Mijn petje af!

 

Groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...