Member Group Hein Posted January 19, 2015 Member Group Share Posted January 19, 2015 Beste mensenIn het afgelopen najaar werd ik door een bevriende Franse genealoog attent gemaakt op het bestaan van on-line archieven in het noorden van Frankrijk. Vele Hugenoot voorouders kwamen uit deze streek naar Nederland in de vroeg 1600's. Zo ook de voorouders van mijn oma. De Bousmars kwamen van Tourcoing naar Leiden en met hen vele anderen.De bestanden van het "Archives Departementales du Nord" (Please login or register to see this link. ) biedt toegang tot vele doop- en huwelijks bestanden uit die streek en uit die tijd.Voor mij van belang is vooral het doop-archief uit Tourcoing 1594-1637 waarin ik vele Bousmar's heb terug gevonden, naast de vele andere familienamen die ook in de archieven van de Waalse kerk in Leiden voorkomen.Ik ben begonnen met de transcriptie van dit boek en heb de eerste jaren 1594-1600 (ca 1700 dopelingen) geplaatst op mijn website:Please login or register to see this link. Als tijd en energie het toestaat wil ik dit verder uitbreiden en het gehele boek on line zetten.Hein de VriesAtlin BC Canada Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Michel Posted June 9, 2021 Member Group Share Posted June 9, 2021 Op 19-1-2015 om 05:03 zei Hein: Beste mensen In het afgelopen najaar werd ik door een bevriende Franse genealoog attent gemaakt op het bestaan van on-line archieven in het noorden van Frankrijk. Vele Hugenoot voorouders kwamen uit deze streek naar Nederland in de vroeg 1600's. Zo ook de voorouders van mijn oma. De Bousmars kwamen van Tourcoing naar Leiden en met hen vele anderen. De bestanden van het "Archives Departementales du Nord" (Please login or register to see this link. ) biedt toegang tot vele doop- en huwelijks bestanden uit die streek en uit die tijd. Voor mij van belang is vooral het doop-archief uit Tourcoing 1594-1637 waarin ik vele Bousmar's heb terug gevonden, naast de vele andere familienamen die ook in de archieven van de Waalse kerk in Leiden voorkomen. Ik ben begonnen met de transcriptie van dit boek en heb de eerste jaren 1594-1600 (ca 1700 dopelingen) geplaatst op mijn website:Please login or register to see this link. Als tijd en energie het toestaat wil ik dit verder uitbreiden en het gehele boek on line zetten. Hein de Vries Atlin BC Canada Dank je wel, heb weer wat kunnen bevestigen c.q. aanvullen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts