Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Trek eens de stoute schoenen aan.


Gast Peter Buyk

Recommended Posts

Gast Peter Buyk

Vandaag was ik in Hoogerheide om een aantal foto's te maken van een paar grafstenen, toen ik terug naar huis wilde rijden, dacht ik bij mezelf, laat ik eens langs het huis rijden waar ik ben geboren, daar aangekomen heb ik toen een aantal foto's van de voorzijde genomen, maar toen werd ik eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het ouderlijk huis ernu van binnen uit zo zien, dus ik de stoute schoenen aan getrokken en maar aan gebeld, maar helaas er was niemand thuis.

Net toen ik met mijn vrouw weg wilde rijden zag ik in mijn achteruit kijkspiegel een auto aankomen die de intensie had om te stoppen bij mijn ouderlijk huis, we zijn toen even blijven wachten, en jawel de oude stopte bij mijn ouderlijk huis en er kwam een echtpaar uit gestapt.

We zijn toen naar deze mensen toe gegaan, hebben ons zelf voorgesteld, en verteld dat mijn ouders hier vroeger hadden gewoond, en dat ik hier was geboren, en dat ik graag wat foto's van de achterzijde van het huis wilde nemen. Deze mensen hadden hier geen enkel probleem, en nadat ik buiten enkele foto's had gemaakt werden we uitgenodigd om binnen te komen, en te kijken hoe het huis was veranderd. Het huis was zo veranderd aan de binnenzijde dat er weinig herkensbaar meer aan was, maar aan de buitenzijde waren nog wel fragmenten te zien van de oude staat van het huis, ook stond er nog een oude grote schuur (stal) uit de tijd toen wij daar woonde.

Buiten het feit dat ik een paar mooie foto's heb kunnen maken, heb ik gaandeweg het gesprek ook nog een aantal jaartallen naar boven kunnen halen, waar ik niet zekers van was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Peter Buyk

Toen wij bij mijn ouderlijk huis weg reden om weer naar huis te gaan, zei mijn vrouw zullen we ook even langs het huis gaan waar je oma en opa hebben gewoond, kun je daar ook nog een paar foto's maken, zo gezegd zo gedaan, daar aangekomen, eerst weer een paar foto's genomen van de voorzijde van het huis, en daarna weer aangebeld.

Ook hier mochten we aan de achterzijde foto's maken, en gaande weg het gesprek kon ik weer een aantal jaartallen bevestigd krijgen.

Zo zie je maar dat andere mensen je heus wel willen helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Peter,

Een leuk verhaal, maar je had het niet onder Zoektips Buitenland moeten plaatsen.

Het hoorde thuis in Genea Café.

groetjes,

Charlotta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi Peter,

Het was niet onaardig bedoeld hoor!

Ik wilde er mee zeggen, dat dit verhaal beter in Genea Café geplaatst had kunnen worden.

Zulke verhalen zijn enig, als je in een huis nog eens een kijkje kan nemen.

groetjes,

Charlotta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...