Member Group Ludmilla Posted November 6, 2014 Member Group Share Posted November 6, 2014 Tijdens het Famillement heft het SVF-team veel vragen beantwoord en mensen op weg geholpen.Echter, niet iedere onderzoeker heeft internet/ maakt gebruik van een computer, zo ook de de heer W. van Hage.Hij is al tijden bezig met zijn stamboom en bezoekt daarvoor archieven waar hij tegen betaling soms wat verder wordt geholpen. Maar nu zit hij vast en omdat het StamboomVragenForum graag helpt, zonder kosten, heb ik zijn vraag genoteerd.Omdat het mij aan tijd ontbreekt, was Joke zo lief me hierbij te helpen, maar het onderzoek zit vast. Bij het huwelijk van Maarten van Hagen in 1744 ( Berkel Rodenrijs, zie bijlage) met Cornelia Jacoba Reijneveen, geb 1719 dv Jacob Cornelis Reijneveen werd vermeld dat hij geboren was in Bleiswijk.Meneer heeft volgende dopen van dit echtpaar gevondenJacobus 26-2-1745 te BR (geen overlijden bekend) Johannes 14-4-1747 te BR Wilhelmus 30-12-1756 Nootdorp Jacobus 24-4-1760In de klappers van Bleiswijk is geen doop van Maarten (Verha(a)ge(n)/van Ha(a)ge(n) aangetroffen. Misschien heeft iemand anders nog een suggestie?Please login or register to see this attachment. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted November 6, 2014 Member Group Share Posted November 6, 2014 Nu ik nogmaals op deze site Please login or register to see this link. keekzag ik hier Please login or register to see this link. dit Bleiswijk zie ook Leiden En dan vind ik in Leiden deze doop: Plaats Leiden Datum 12-01-1717 Bron Dopen NH Hooglandsche Kerk Kind Please login or register to see this link. Vader Please login or register to see this link. Moeder Please login or register to see this link. Getuige Please login or register to see this link. Bron Archiefnr Please login or register to see this link. Archiefnaam Dopen NH Hooglandsche Kerk Inventarisnummer Please login or register to see this link. Geen vernoeming van Wollebrant bij de gevonden dopen, dus of het de juiste Maarten is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted November 8, 2014 Share Posted November 8, 2014 Op de CD dopen staat dat onder de periode 1756-1775 Maarten vermeld met het patroniem Jan.Probleem is dat zijn doop jaar ligt in de periode waar vaak de familienaam niet wordt gebruikt.En dan is het moeilijk zoeken op Jan Please login or register to see this image. /emoticons/default_smiley-what.gif" alt="Uh((">Zal nog even verder zoeken.Groeten, Keren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted November 8, 2014 Share Posted November 8, 2014 Op Please login or register to see this link. kan gezocht worden op dopen, ik heb op Maarten allerlei spelling gezocht; periode 1685-1730 en alle plaatsen, maar geen Jan als vader.Wel een Jan Maartens Verhage// van Hage, die een Marten laat dopen op 25 JAN 1732 in Br en later nog eens 14 NOV 1736 in Br; Moeder is Petronella Ariens van Tol - Dit ligt veel te vroeg, maar kan wel relatie zijn? Er huwen wel verschillende Jan'en veelal in Rotterdam Groeten, Keren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group RPG Posted November 12, 2014 Member Group Share Posted November 12, 2014 Hierbij wat losse gegevens die misschien een kleine aanvulling zijn met de links naar de sites met vermelding van bronnen: Please login or register to see this link. 94 Jan Maartensz. VAN HAAGE (VAN HAGEN), van Vrijenban, gedoopt als Joannes 17-04-1747 Nootdorp (RK), overleden vóór 13-01-1811; ondertrouwde 09-11-1781/10-11-1781 Stompwijk/Delft, trouwde 25-11-1781 te Leidschendam:----------------------Please login or register to see this link. Hier wordt nog een dochter Marijtje Martensse vermeld uit het huwelijk van Maarten en Cornelia Jacoba en vele andere gegevensBij de doop van zoon Jan in 1747 te Nootdorp was getuigen Jan van Hage. Vader werd genaamd Marte van Haage en moeder Cornelia Reijne VeenBij de doop van zoon Wilhelmus in 1756 werd als ouders gemeld Marten van Hagink en Cornelia Rijnenveen. Peetouders: Geert van Haginck en Catrijn van Hagink.------------Volgens familysearchCornelia Reijneveenged. 09-12-1719 Bergschenhoekdr.v. Jacob ReijneveenGroetend - Robert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted November 12, 2014 Author Member Group Share Posted November 12, 2014 Ik wil graag Robert, Keren en Joke heel hartelijk bedanken voor het meedenken.De genoemde gegevens ga ik bestuderen, uitprinten en doorsturen naar de vraagsteller, zodat hij mogelijk verder kan. Please login or register to see this image. /emoticons/default_thumps_up7.gif" alt="^gg"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts