Jump to content

Militaire Persoonskaarten Kerkrade

appelflap
 Share

Recommended Posts

• Member Group

Het Instituut in Kerkrade waar Staten van Dienst van dienstplichtigen, die geboren zijn na 1900 zijn op te vragen, is jullie vast bekend. Bij mijn aanvraag betreffende iemand die in 1913 is geboren, kreeg ik te horen dat het gedeelte 1900-1914 vermoedelijk binnen afzienbare tijd gaat verhuizen naar Nationaal Archief en bij die gelegenheid misschien deels wordt vernietigd.

Het leek me goed jullie daarom even te waarschuwen. Wil je nog informatie uit dit archief over iemand geboren 1900-1914, dan lijkt het mij verstandig dat nu te doen en niet langer te wachten.

Guest Kèren

Dag Appleflap [

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_azn.gif" alt="^-^"> ]

Ik ben wat simpel in het uitvinden waar dit instituut te bereiken is. 

Heb je misschien een web link?

Of anders adres?

Alvast dank, Keren

• Member Group

Het betreft het archief Ministerie van Defensie, zie ook

Please login or register to see this link.

Citaat: "....vermoedelijk binnen afzienbare tijd gaat verhuizen naar het Nationaal Archief en misschien deels wordt vernietigd."

Vermoedelijk en misschien is voor mij erg vaag. Ik denk niet dat archieven stukken zullen vernietigen.

Off-topic, u weet dat u profielnamen kunt aanpassen?

• Member Group

Het adres is inderdaad gegeven door Ludmilla. De informatie die ik heb gegeven is wat ik te horen heb gekregen telefonisch van deze instantie. Zoals ik van hem begreep is deels vernietigen c.q. opschoning wel degelijk een optie. Geheel archiveren is immers prijzig en voor Defensie zijn voor deze periode gegevens van individuen niet meer van belang. Inderdaad kan ik geen zekerheden bieden, maar alleen waarschuwen dat de mogelijkheid er is dat je pech hebt als je te lang wacht.