Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

oppido waart


Heidi

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Joannes Franciscus van der Waert huwt in Watervliet België op 26-3-1764 met Petronilla Wevelenburgh. Voor die tijd worden 3 kinderen gedoopt in Watervliet op 19-11-1760, 24-2-1762 en 2-10-1763. Alleen bij het eerste kind staat vermeld filius, ipv filius legitimus en staat vermeld "ut fertur conjugum", wat geloof ik zoiets betekent als "naar men zegt gehuwd", misschien had de pastoor zo zijn twijfels, de volgende 2 kinderen staan als legitiem te boek.

Van Joannes wordt vermeld in huwelijksakte en bij overlijden dat hij uit Zandvoort, in het Haarlemse komt en gedoopt is in oppido waert, Zijn vader moet Cornelis heten. Hij overlijdt 19-8-1765 in Watervliet en moet geboren zijn rond 1716.

 

Iemand idee wat met oppido waert wordt bedoeld?

 

Groeten,

Heidi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Deze vraag is exact zo al elders gesteld. Dat is niet slim, want het kan aan beide kanten zorgen voor dubbel werk.

 

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

sorry, inderdaad dubbel misschien, maar weet niet of beide fora hetzelfde publiek hebben. Zodra er een oplossing is, vermeld ik dit op natuurlijk  beide fora.

 

Ik wil de link naar mijn vraag op het stamboom forum hier zetten, maar vreemd genoeg kan ik wel de link van hier kopiëren en in het andere forum zetten, maar niet van daar naar hier, ofwel mijn onhandigheid ofwel???

 

Verwijder anders mijn vraag maar hier, kan ik dacht ik niet zelf doen.

 

Link naar het andere forum met zelfde zoekvraag is:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

bewerkt door sadminF
Link toegevoegd door sadminF
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Heidi,

 

U kunt nadat u de link kopieerde met ctrl-c daarna ctrl-v doen en dan staat de link in uw bericht.

U kunt dat controleren door rechtsonder het bericht op de knop "Meer Bericht Opties" te klikken en dan op "Preview Bericht"

 

Andere mogelijkheid is op het link ikoontje te klikken in de blauwe balk, dat ziet er zo uit: 

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

en dan de link kopiëren onder het vet gedrukte URL en dan op OK klikken:

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

 

De nieuwe lay-out is voor allemaal even wennen. Er is een

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

. De komende weken zal alles uiteindelijk in Nederlands vertaald worden.

 

Ik zal het nu ook binnen u bericht plaatsen.

 

Met een genealogische groet,
sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Er zijn diverse suggesties gedaan op het stamboomforum, ik denk dat we moeten uitgaan van de oppido = stad Weert in Limburg, bedankt allemaal voor het meedenken !

Met vriendelijke groeten

Heidi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...