Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Nieuwe forum is online


sadminF

Recommended Posts

  • Beheerder

Beste forumleden,

 

We zijn online met de nieuwe layout!

We hebben een aantal zaken aangepast. Zo zijn er fora samengevoegd, zo is er bijvoorbeeld geen verdeling meer in de provincies alles valt onder

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

.

We hebben dit gedaan om alles wat overzichtelijk te houden. Daar waar zoekvragen kunnen worden geplaatst, is het woord rood gemaakt, valt het beter op.

Aanrader voor het plaatsen van een bericht blijft:

"Lees altijd de korte uitleg onder de titel van het forum".

Nieuw is de optie om een forum te volgen, waar u vooral geïnteresseerd in bent.

 

Ongetwijfeld zitten er nog fouten/foutjes in, en we stellen het op prijs als u iets tegenkomt om ons daarvan op de hoogte te stellen via een PM, via ons profiel.

Van enkele zijn we op de hoogte, zoals de profielfoto die niet goed wordt vertoond op de forumpagina en de help bestanden zijn deels nog in Engels.

 

Het SVF team gelooft met deze update voorlopig weer een hele tijd vooruit te kunnen, samen met kleinere aanpassingen en updates in de toekomst.

 

We wensen iedereen veel plezier en succes met het genealogische onderzoek!

 

Met een genealogische groet,
sadminF - beheerder mede namens het SVF team20.3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

even wennen...maar ziet er in eerste instantie goed uit. 2 dingentjes heb ik toch even...binnen firefox gaf norton me een ernstige waarschuwing en de keuze balken in het startscherm zijn "vaag" ze werken wel...maar het lijkst alsof ze nog niet geactiveerd zin... succes met het verdere werk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Robert,

Dat Norton waarschuwt voor deze site heeft te maken blijkbaar met het nieuwe certificaat. Weet nog niet hoe dit op te lossen, maar de site is volledig veilig.

De balken zijn vaag, omdat ze zijn ingeklapt. Door op de tekst ervan te klikken klappen ze open. Zodra men uitlogt bewaart de site de laatste situatie. Dus als ze allemaal zijn uitgeklapt bij uitloggen, moet het zo ook weer zijn bij een volgende keer inloggen.

Het is een zogenaamde "add-on" en de enige die gebruikt kan worden, veel forumleden stellen het op prijs omdat ze zo de pagina beter overzien.

Met een genealogische groet,

sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Sadmin F,

 

Die vage balken vind ik echt knudde.

Waarom niet meer kontrast?????.

 

Inloggen lukte niet meer, dus maar een nieuwe aanmelding gedaan.

 

Over de rest van de nieuwe site nog geen oordeel.

 

Groeten,

Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Cor,

 

Uw inlogprofiel bestaat nog, we hebben uw tweede registratie van vandaag samengevoegd, mocht het u niet lukken, vraag dan een nieuw wachtwoord aan. Helaas kan dit een gevolg zijn van de conversie oud naar nieuw.

Ik heb u privé een email gestuurd met uitgebreide uitleg.

 

Wat betreft de 'vage balken' van de rest van de fora: Dit zit in de zg. "add-on" maar als u op de tekst klikt dan opent u het desbetreffende forum. Mocht u nu uitloggen en de volgende keer weer inloggen, dan houdt u de situatie zoals die was toen u uit-logde. M.a.w. U kunt zelf bepalen hoe u de fora wilt zien, uitgeklapt, zonder vage balken of ingeklapt, met meer ruimte op de pagina, met vage balken.

Velen forumleden stellen de inklap optie erg op prijs. Ik zal zeker blijven zoeken naar een beter "add-on", echter die is momenteel niet verkrijgbaar.

 

Ach, alle nieuwigheden en veranderingen hebben ook nadelen.

 

Met een genealogische groet,
sadminF - beheerder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Robert en andere leden,

 

Zoals ik al dacht is het nieuwe certificaat de oorzaak dat sommigen een waarschuwing krijgen van hun virusscanner of browser dat de site onveilig is. Dit certificaat is juist bedoeld voor een beter beveiligde site. 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_embarrassed.gif" alt=":-[">

Als mogelijke [krijg nog een bevestiging of dit het probleem inderdaad oplost] oplossing is het aanpassen van de link met een aanvullende s van secure:

https://stamboomvragenforum.nl of https://www.stamboomvragenforum.nl

Vergeet uw favorieten niet aan te passen!

 

Met een genealogische groet,
sadminF - beheerder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Het enigste wat ik mis is een "forums gelezen knop" als ik in de "Toon Recente Inhoud" alle titels van alle nieuwe berichten heb gezien en het geposte bericht niet wil lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Hobby genealoog,

 

Er is een optie onder "op tijds periode" om op "ongelezen berichten" te klikken. Nu heb ik geen ongelezen berichten, dus kan ik ook niet bekijken of dit de optie is die u vraagt.

Ik zet het op mijn lijstje om er later nog eens naar te kijken.

Met een genealogische groet,
sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste forumleden,

 

De foutmeldingen die forumleden zagen als ze de site probeerde te benaderen, zoals beschreven in bericht 6 van dit onderwerp, zouden voorbij moeten zijn.

Het was lang zoeken naar de oorzaak ervan, maar het lijkt nu opgelost. De hele SVF site is nu beveiligd.

Mochten er toch nog foutmeldingen voorkomen, hoor ik het graag met als het lukt een screenshot of gekopieerde tekst van de foutmelding.

Voordat u dat u mij dat meld, leeg eerst uw cache van de browser en probeer opnieuw, soms kan het zijn dat daar nog de oude site info in blijft hangen.

 

Met een genealogische groet,
sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Global Moderator

Beste Hobby Genealoog en Admin

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/uploads/emoticons/default_goofy-smiley-15.gif"> ,

Aan het begin van elk forum=onderwerp staat een ingekleurd of leeg "wolkje". Ingekleurd=ongelezen bericht.

 

Bij openen van het forum/onderwerp staat boven de tweede blauwe balk, rechts, een vinkje met de tekst "markeer dit forum als gelezen".

 

 

Met vriendelijke groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Ha Modje,

Weer wat geleerd, bedankt!

Meteen van mijn lijstje gehaald. &

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">)

Met een genealogische groet,
sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Global Moderator

En nog sneller gaat: helemaal onderaan de bladzijde staat ook een mogelijkheid tot markeer gelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi,

de computer onthoudt toch het gelezene ?

Verder onderschrijf ik Cor zijn reactie. Inloggen via Facebook ging wel, inloggen met oud wachtwoord niet.

Dus nieuw wachtwoord gekregen.

En wat Cor als knudde omschrijft vind ik eigenlijk ook wel hoewel knudde misschien iets overdreven is.

Maar prettig vind ik het niet.

Het uitklappen werkt ook nog niet en ik heb al meerdere keren geleegd, uitgelogd en het via een andere browser geprobeerd.

Met steeds hetzelfde resultaat !

Tot slot, wat ben ik een zeur

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_b-wink.gif" alt="b):"> ga ik een smiley gebruiken en de tekst donkerblauw maken.

Als dat niet lukt dan is er nog een -to do- voor het lijstje......

Groetjes, Maikel

P.s. zodra ik de gewenste kleur indruk na de tekst geselecteerd heb zegt het systeem: bekijk het maar !

bewerkt door sadminF
Kleur aangepast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Maikel,

 

Zeur of niet, antwoord krijgt u!

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_grin.gif" alt=";D">

Mij lukte het meteen uw bericht blauw te kleuren.

Dat is eerst hele tekst of deel van tekst selecteren, op kleur icoontje klikken en dan kleur kiezen.

Dat is het.

De rest van u bericht zal ik later beantwoorden.

Soms is er ook nog een privé bezigheid te doen.

Met een genealogische groet,
sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi SadminF,

 

meteen maar even proberen dan.......

 

Groetjes, Maikel

 

Conclusie: U hebt meer bevoegdheden dan ik.

Zodra ik de kleur wil aangeven verdwijnt de aanduiding wat er blauw dient te worden.

Bij andere kleuren schijn ik ook over geen enkele bevoegdheid te beschikken.

 

Wijzigen kan ik wel, vetdrukken ook niet, cursief drukken wel weer.

En onderstrepen ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Maikel,

 

U had nog andere vragen:
De computer niet, maar de website onthoudt wat er gelezen is.

Het inlogprobleem is eenmalig, zoals ik al uitlegde komt dit door de conversie van oud forum naar nieuw forum. Er is helaas niets aan te doen, behalve een nieuw wachtwoord aanvragen.

Momenteel zijn alle fora, behalve de OFF TOPIC standaard uitgeklapt.

 

Het ligt niet aan bevoegdheden, mag ik vragen welke browser u gebruikt?

Met een genealogische groet,
sadminF

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi SadminF,

 

ik heb Internet Explorer EN Google Chrome gebruikt.

 

Mijn opmerking mbt bevoegdheden was een grapje.........

 

Groetjes, Maikel

 

Oh ja, ik krijg ook geen bericht meer van een reactie op mijn bericht.

Instelling waarschijnlijk ?

Zal zo meteen even bij mijn instellingen kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi SadminF,

 

het uitklappen is inmiddels gelukt, ik had maar een gedeelte geleegd.

Ik heb nu -met tegenzin- niet alleen de geschiedenis maar ook alle wachtwoorden verwijderd.

En dat bleek de oplossing.

 

De instellingen heb ik ook gewijzigd en dus zou ik nu bij reacties bericht moeten krijgen.

Ben benieuwd !

Kleuren van tekst lukt nog niet of is daar ook een simpele verklaring voor ?

 

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Maikel,

Gelukkig is het uitklappen nu goed, een zorg minder, toch?

Cache legen is altijd even tanden op elkaar, vind het ook niet leuk om te doen, doe het ook zelden.

Buiten melding opties in de instellingen, is bij ieder bericht wat men schrijft, als reactie op of als onderwerp starter aan de rechterkant een aantal opties te zien die aan of af te vinken zijn. Zie daarvoor de bijlage bij dit bericht.

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Dat de kleuren niet lukken, daar snap ik helemaal niets van. Probleem is dat ik geen Chrome of IE heb staan op mijn iMac.

Dit gaat op mijn lijstje, om te zien hoe ik het probleem kan reproduceren of dat ik er iets van terug kan vinden op de hulpsite van de forum software.

Fijn weekende en met een genealogische groet,

sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

SadminF, bedankt voor het altijd maar weer behulpzaam zijn !

 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_bloemen.gif" alt="b--">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo SadminF en andere medebezoekers,

 

Nu ziet het er veel beter uit.

Met al die rubrieken direkt in beeld en witte letters op donkerblauwe achtergrond.

Knudde = wijlen.

Vervangen door uitstekend.

 

Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ben je even weg, lukt het niet om in te loggen!? Nou ja, dan maar even opnieuw via m'n bladwijzers naar de site, want het zag er ook al onbekend uit .... Dat hielp dus niet!

Dan maar een nieuw wachtwoord aangevraagd en dat werkte natuurlijk wel.

Ik vond het forum er voorheen altijd uitzien alsof het was gemaakt door een stel gezellige techneuten die ook aan genealogie doen ... Zag er erg gezellig uit! NU moet ik nog even wennen aan het uiterlijk, maar het ziet er wel erg professioneel uit! Petje af!

Ik hoop dat het er nog zo uit ziet als ik straks weer meer tijd aan genealogie ga besteden , want dat ziet er voorlopig even niet naar uit.

Tot later allemaal en de groeten uit Almere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...