Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Jan de Groot overleden in Ommerschans


Heidi

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Meer info gezocht over het vertrek naar en verblijf in Ommerschans van Jan de Groot.

Hij is geboren 20 nov 1820 in Amsterdam, trouwt op 15 mei 1844 in bennebroek met Maria de Klerk. Maria overlijdt 30 aug 1859 in Hillegom. Volgens het Bevolkingsregister Hillegom 10 januari 1861:

Groot de, Jan, weduwnaar, nederlands hervormd, spoorwegwerker, huizing A 3, 10,  augustus 1863 vertrokken naar Amsterdam. De jongste kinderen Simona, geb. 25-9-1850, Johanna, geb. 18-3-1852 en Cornelia, geb. 13-6-1853, vertrekken naar het rk armengesticht, fo 637, aanmerkingen : 57.

Volgens het Bevolkingsregister Amsterdam 17 augustus 1863: Jan de Groot, korte Leidse dwarsstraat ii 137, 20 mei 1864 vertrokken naar Watergraafsmeer.

Volgens Bevolkingsregister Watergraafsmeer 1850-1900, Jan de Groot 20 mei 1864 ingeschreven, verhuisd naar Halfweg (stroopfabriek).

Beroepen: 1850 dagloner, 1844, 1853 spoorwegwerker.

Volgens

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

is Jan op 25 jan 1875 overleden in Ommerschans, oud 50 jaar en verpleegde (zijn ouders en vrouw zijn vermeld, dus dit is de juiste alleen is hij in werkelijkheid 5 jaar ouder.

Op drenlias: Bevolkingsregisters Veenhuizen/Ommerschans: deel/blad 01/081 (dit betekent 01 001-124 Veenhuizen 1e gesticht ALLE BEWONERS 1839)

Vermelding: Jan Groot, geboren in 1824.

Is er meer online te vinden??

Met vr. groeten

Heidi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi Heidi,

Had je al op Wiki gekeken. Daar staat:

De Ommerschans is een buurtschap en een (voormalig) vestingwerk in het noorden van de gemeente Ommen.

Ik heb via de nwe Genver de overlijdensakte van Jan gevonden. Stad Ommen image 33. Ik zal 'm opslaan. Ik hoor wel of je 'm wil hebben.

Groetjes,

Jacqueline

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bedankt Jacqueline, die wil ik zeker hebben, heb verkeerd gekeken zag voor Ommen geen overlijdens, alleen een index. Maar stom, nu zie ik pas dat stad Ommen apart staat, dus dan vind ik het daar wel.......

Met Ommerschans wordt eerder de bedelaarskolonie bedoeld denk ik (gezien de achtergrond van Jan).

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Bedankt

Heidi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi Heidi

Ik heb je een mailtje gestuurd.

gr.

Jacqueline

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...