Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

"Constantine" Van Der Schroeff geb ca 1805


Ozlady

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Constantine Van Der Schroeff (ook gevonden als Van der Schaeff/Schreff/ Schieff/Schroff) kan al in 1840 gevonden worden in Australie in wat tegenwoordig  de staat Victoria is.

Op 23 Maart 1842 trouwt hij met Elizabeth Martin in de St James te Mebourne (Vic, Aus).

In september 1843 krijgen zij een zoon genaamd William James Vanderschroeff. 

Eind 1843 overlijdt Constantine op 38 jarige leeftijd i.e hij zou ca 1805 zijn geboren.

Heeft iemand een idee waar Constantine geboren is (Nederland, Belgie, … ??)

NB James was de naam van de vader van Elizabeth, dus misschien was William naar de vader van Constantine vernoemd.

Bvd Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Ozlady,

Ben aan het zoeken geweest op ancestry.com maar kan er buiten een vermelding van het huwelijk niets over hem vinden. Wel zag ik een Johannes van der Schroeff uit Utrecht, geboren rond 1815.

Succes met het verder zoeken.

Met een genealogische groet,

sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dag,

Hoe zou hij hier geheten hebben? Ik kom in de gauwigheid tot het volgende lijstje:

Constant

Constantijn

Constantinus

dan wel een verkorting daarvan (streekgebonden). De namen kunnen ook met een K zijn geschreven.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumleden Groep

Ik was al bang dat dit onderwerp op een "dead end" zou uitlopen, dus heb ik zelf nog eens rondgeneusd. Ik vraag me nu af of bovenstaand persoon misschien gerelateerd was aan de volgende familie:

Frederic "Constantin" Van der SCHROEFF zou een Nederlandse handelaar in Smyrna Turkije zijn geweest.

Hij was getrouwd met Margaret Maltass geb ca 1767, ovl 1848. Zij is begraven op 8 aug 1848 in Smyrna. Op de “UK, Foreign and Overseas Registers of British Subjects†staat dat haar man Constantine Vanderschroeff heette!!

Zij hadden ten minste een zoon:

James Frederic Van der SCHROEFF getrouwd met Catherine Marie BALLADUR geb 1807, ovl 1847.

De kinderen v James en Catherine waren:

Een dochter geb voor 1832

3 zonen: Hermann geb voor 1832, Constantine geb 5 maart 1833 Smyrna en Alfred geb 5 feb 1836 Smyrna.

Wie heeft meer informatie over de achtergrond van deze familie e.g. waar kwamen zij vandaan in Nederland??

En, had James misschien meer broers en zusters?

groetjes

Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...