Jump to content

Marcus van der Sloot

Guest Masje II

Recommended Posts

Guest Masje II

Geachte forum,

Voor mijn kwartierstaat zoek ik de ouders van Marcus van der Sloot

Onderstaande gegevens is alles wat ik over deze persoon bezit.

130 MARCUS VAN DER SLOOT, jongeman van Utrecht

begraven Rotterdam 8 juni 1758

ondertrouw Rotterdam 21 oktober 1745, huwde Rotterdam 9 november 1745

131 MARIA BROUWERS, gedoopt RK Oosterhout 3 januari 1710

uit dit huwelijk:

a Joanna Maria van der Sloot, gedoopt RK Rotterdam (Leeuwenstraat) 22 januari 1748

Bij voorbaat hartelijk dank.

mvg, Masje II

• Member Group

Kijk eens op

Please login or register to see this link.

Er staan drie notariele aktes waarin "een" Marcus vd Sloot wordt genoemd in het juiste tijdperk.

In 1741 wordt Marcus genoemd, samen met zijn broer Cornelis als erfgenamen van hun moederr Gijsberta Kollet, echtgenoot van Claas vd Sloot.

In 1760, dan is ook Marcus twee jaar overleden, is zijn dochter (Johanna?) Maria erfgenaam als nicht in een erfenis van Maria Kollet

In de verkoopaktes van diezelfde datim in 1760 verkoopt zij samen met Cornelis, haar oom die dan uitlandig is, de broer van Marcus een pand divers onroerend goed in Utrecht. haar voogd is de momboirkamer, dat zou kunnen kloppen met de gegevens die je geeft, want als ze geboren is in 1748 dan was ze als wees in 1760 slechts 12 jaar.

Mijn zoeklijst voor Utrecht is al groot, en wanneer ik kan zoeken is nog onbekend, maar ik zal een doop van Marcus vd Sloot er bij zetten.

Guest Masje II

Hallo Ludmilla,

Hartelijk dank voor je bevestiging dat het door je aangehaalde Marcus van der Sloot in aanmerking komt.

Ik had de namen uit die betreffende aktes wel genoteerd, maar kon niet vaststellen of het de juiste personen waren.

Daarom is het wel eens goed om via dit forum een "ruggespraak" te houden met mede genealogen.

Nadeel voor mij is, dat ik Utrecht en De Betuwe op genealogisch gebied niet goed thuis ben.

Op genealogisch en geschiedkundig gebied ligt mij onder de "Grote Rivieren" (inclusief Vlaanderen) veel beter.

In ieder geval ga ik Claas van der Sloot en Maria Kollet als nummer 260 en 261 bij de kwartierstaat voegen.

Nogmaals heel hartelijk dank voor het speurwerk.

mvg, Masje II